Viis müüti kehakeele kohta kummutatud

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Kas kehakeele järgi on võimalik aru saada, mida keegi mõtleb?

Portaal AskMen.com selgitas välja viis müüti kehakeele kohta. Loe ja mõtle, kas oled mõnda neist kunagi tõeseks pidanud.

Kehakeel moodustab 93 protsenti suhtlusest

Suhtlemise mitteverbaalne osa ei kanna edasi 93 protsenti kogu su öeldavast sõnumist, kuid see edastab emotsioone, motiive ja tundeid. Inimesed hindavad suuremat osa su sõnumi emotsionaalsest sisust mitte selle põhjal, mida sa ütled, vaid selle põhjal, milliseid mitteverbaalseid signaale sa edastad.

Valetajad väldivad silmsidet

Suurim valetajate kehakeelt puudutav müüt on see, et nad väldivad silmsidet. Kuigi mõned valetajad – eriti lapsed – ei suuda vaadata teisele valetades silma, vaatab enamik valetajatest siiski partnerile silma, et «tõestada», et nende jutt on tõene. Tihtipeale võivad nad isegi liiga pikaks ajaks jääda teisele silma vaatama.

Ristatud käed tähendavad alati vastupanu

Muidugi võib see nii olla, eriti kui keegi võtab selle poosi pärast seda, kui oled tugeva argumendi välja käinud. Kuid see võib tähendada ka muid asju või hoopis mitte midagi. Näiteks kui inimene istub ilma käetugedeta toolis, on suurem tõenäosus, et ta ristab oma käed rinnale. Mõne inimese jaoks võib see ka lihtsalt mugav poos olla.

Silmavaate suund on seoses valetamisega

Uued uuringud on tõestanud, et kui eelnevalt arvati, et paremale vaatav inimene valetab, siis tegelikult ei vasta see tõele. Edinburghi ülikooli teadlased selgitasid välja, et inimese silmavaade ei ole seotud sellega, kas ta valetab või mitte.

Kehakeele kasutamine positiivse mulje loomiseks pole autente

Seda müüti esineb tihti äriinimeste seas, kes usuvad, et kehakeel aitab neil klientidele paremat muljet luua. Tegelikkuses on nii, et ärikoosolekul kasutab inimene kaht erinevat suhtlusvormi: verbaalset ja mitteverbaalset. Kuigi hästi kirjutatud kõne või läbimõeldud müügistrateegia on väga olulised, pole need siiski ainsad olulised sõnumid, mida sa välja saadad. 30-minutilise vestluse jooksul annavad kaks inimest üle 800 erineva mitteverbaalse signaali.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles