Nõuandeid esimeseks edukaks tööpäevaks

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Riietus, kehahoiak, näoilme: need on esimesed asjad, millega jätame teistele sekunditega esmamulje. Kui miski on paigast ära, võid jätta endast kohe halva mulje. Mida teha, et esimene tööpäev oleks edukas?

Kas sa teadsid, et pärast esimest neljaminutilist kõnet on juba selge, kas saad hakkama või mitte? Sellise tulemuseni jõudis Ameerika Ühendriikides Astoni ülikooli teadlaste tehtud uuring, vahendab For-me-online.de.

1. Õige tervitus

On olemas klassikaline reegel: see, kes uksest sisse astub või saabub, ulatab tervituseks käe. Kuid see ei pruugi töö juures alati kehtida. Otsustab see, kes kõrgemal positsioonil asub, kas ta annab tervituseks töötajale käe või mitte. Nii et tasub tähelepanelik olla. Kehtib veel teinegi reegel: vanemad inimesed annavad käe enne kui nooremad.

2. Teietamine või sinatamine?

Spetsialistide sõnul ei tohiks oma ülemust sinatada. See olukord võib aja jooksul muutuda, kui ülemus selleks ise loa annab.

3. Distantsi hoidmine

Töö juures tasub kolleegidega soliidset kaugust suhtlemisel hoida, umbes 1-2 meetrit. Siis ei ole ohtu, et tungid kellegi isiklikku ruumi ja põhjustad negatiivseid emotsioone. Ainult siis astu lähemale, kui annad kolleegile tervituseks käepigistuse.

4. Suhete loomine

Sa võid juba teadlikult anda märku, et oled sõbralik ja positiivse ellusuhtumisega. Hoia oma kolleegidega silmsidet ja küsi, kui miski on sinu jaoks arusaamatu. Isegi väikesed žestid võivad meeskonda sissesulamisel abiks olla.

5. Õige riietus

Riietuse puhul tuleks jälgida, et see oleks korrektne – dekoltee varjatud ja õlad kaetud. Ära kanna liiga lühikest seelikut. Sukkpüksid teevad sind isegi suvel korrektsemaks. Kinnised kingad annavad sulle juurde ametlikkust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles