Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Köök

:

Parimad toidud, mida suvel süüa

Suvel tuleks veidi teisiti toituda kui talvel. Oled palava ilmaga ilmselt sagedamini õues ja higistad. See viib aga vedeliku-, vitamiini- ja mineraalainetepuuduseni ning ka nahk ärritub kergemini.

Kõige lihtsam ja maitsvam lahendus on süüa kohalikke ja hooajalisi vilju. Need ei ole aga ainsad, mida suvel süüa võiksid, kirjutab Womans Day.

Veetuse vastu aitab suurepäraselt arbuus. Selle mahl on palavusega ideaalne. Tänu suurele veesisaldusele hoiab arbuusi söömine ka kõhu täis ja sul on kergem isudele vastu panna. See on suve puhul alati plussiks. Maitsev vili sisaldab lükopeeni, mis kaitseb naharakke päikese kahjuliku mõju eest.

Apelsinid on samuti heaks suvetoiduks, sest sisaldavad rohkelt kaaliumi. Kaalium on suvel hädavajalik, sest organism kaotab seda higistades palju ning seejärel võivad tekkida lihaskrambid. Apelsinimahl on ka hea janukustutaja.

Jogurt sisaldab palju valku. Kui sööd seda topsist, siis on kogused kontrolli all ja topsike jogurtit mahub muretult rannakotti. Valgurikas toit täidab hästi kõhtu ja seega on sul grillipeol lihtsam rasvastele suupistetele vastu panna.

Suvel võib kergesti juhtuda, et lähed palavuse tõttu kergelt turse. Seller ja mugulfenkol mõjuvad diureetikumina, mis tähendab, et need aitavad liigse vee organismist välja viia. Need taimed sisaldavad aineid, mis stimuleerivad neere ja sunnivad neid jääkaineid ja liigset vedelikku organismist väljutama.

Kui soovid juua midagi, mis oleks veest huvitavama maistega, kuid kustutaks janu sama hästi, siis vali roheline tee. Väga palava ilmaga on see ideaalne jook. Roheline tee võitleb vähi ja südamehaigustega, alandab kolesteroolitaset, kiirendab ainevahetust ja hoiab ka dementsuse eest. Võid juua seda nii kuumalt kui külmalt - jahedam jook ei tähenda, et toitained kuhugi kaoksid.

Suvel võiksid süüa ka tumerohelisi salatilehti nagu näiteks spinatit. Karotenoidid, mida leidub apelsinis ja tumerohelistes toitudes, kaitsevad keha päikese tekitatud kahju eest. Need vähendavad naha tundlikkust UV-kiirete vastu ning parandavad kestendavat ja kuiva nahka. Karotenoide sisaldavad veel porgandid, aprikoosid, muskusmelon, arbuus, tomatid, punane greip, lõhe, piim, munakollased ja cayenne’i pipar.

Magusad ja mahlased marjad sisaldavad falvonoide, mis hoiavad haigestumise eest. Seega söö maasikaid ja mustikaid. Need suurendavad verevoolu nahka ja vähendavad valgusetundlikkust, mis omakorda parandab naha välimust, struktuuri ja tekstuuri. Teised toidud, mis sisaldavad nahale häid flavonoide on banaanid, tsitruselised, brokoli, pistaatsiapähklid, till, tüümian, artišokk, pähklid ja kašupähklid.
 


Logi sisse:
Vaata kommenteerimise tingimusi | Näita e-maili avalikult:
Sponsoreeritud artiklid
KIIRED ARGIROAD
NAISED AEGA TEENIMA
MAGUSTOIDUD KAALULANGETAJATELE
Viimased uudised
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
Tervis
Horoskoop
Top lood
Top kommentaarid
48h populaarsemad teemad
POSTIMEES.ee
Elu24
Majandus24
Sport
TallinnCity
Naine
Tarbija24
Maailm
Arvamus
Uudised
VIIMASED GALERIID
Arhiiv