Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Elustiil

:

Ta on lihtsalt nii nunnu!

Lehviga kassitüdruk Kitty kõlksutab oma loojate kassasse juba 37 aastat miljardeid dollareid, sest tema pildiga saab müüa peaaegu et kõike. Mis on Kitty Wihte’i, hüüdnimega Hello Kitty saladus?

See on ju Hello Kitty, hüüatab neljane Mia-Maria rõõmsalt ja asub särasilmi mänguasja kohukesekarbist välja koukima.

Tüdruk turnib oma toas voodil, kus on Hello Kitty logoga tekid-padjapüürid, seljas lemmiksärk – muidugi Kitty –, ja tutvustab meile mängu «Reis ümber maailma», kus reisijaks Kitty. Ema Margit kinnitab, et samasugust  kiisupalavikku põevad ka tütre sõbrannad. «Ta on tohutus Hello Kitty vaimustuses, aga küllap see kunagi mööda läheb,» usub Margit.

Paraku ei pruugigi seda juhtuda, sest Kristiine keskuse Hello Kitty kauplusest leiab tooteid ka täiskasvanutele. Müüja Krista sõnul lähevad lasteaiapõnnide seas kaubaks põhiliselt mänguasjad, veidi vanemad plikad tunnevad huvi Kitty küllusliku ehtekarbi vastu, teismelised ja ka veel vanemad ostavad cool’ilt mõjuvaid mustal põhjal kiisupildiga kotte või T-särke. «Kõike pole meil lihtsalt väljas, sest Hello Kitty tooteid on tohutult,» mainib müüja.

Eesti – Hello Kitty kohuke ja mänguasjatehas

«Kas keegi aitaks leida taksikoerale Hello Kitty kaelarihma?» kõlab appihüüe ühes siinses loomafoorumis. Vähe sellest, et lehviga kassikesel on oma TV-seriaal, lugematu hulk arvutimänge, blogisid ja fännisaite, leiab laiast ilmast koguni paar Hello Kitty teemaparki.

Eestlased on aga kokku viinud maailmakuulsa kaubamärgi hea Saaremaa kohupiimaga, tootes Rakveres Hello Kitty kohukest. «Mina küll ei tea, et kusagil mujal maailmas keegi Hello Kitty kohukesi teeks,» räägib kohukesi tootva ettevõtte Nantecom müügijuht Urmas Kikkas. «Lastele on lisaväärtuseks kindlasti mänguasi – igast pakist leiab kohukese ja eraldi pakituna ka mõne Hello Kitty lelu.»

Oma tootmise Eestisse kolinud Hispaania ettevõtte Atienza & Climent Groupi tehas valmistab muu hulgas Hello Kitty mänguasju. Ettevõte investeeris siia kümme miljonit eurot ja on lubanud aasta jooksul luua 50–60 töökohta.

«Konkreetseid põhjusi, miks me tootmist Eestisse laiendasime, on kolm,» ütles Atienza & Climent Groupi tegevjuht Jesús Atienza Serrano Äripäevale antud intervjuus. «Eesti asub Euroopa Liidus, Eestil on euro ning Eesti jääb Skandinaavia ja Ida-Euroopa vahele, kus on meie kliendid, ning logistika tuleb siit palju odavam.»

Vahepeal on Mia-Maria kohukesega kaasas olnud Kitty lauale kerkinud mängumajja elama sättinud. Tegelikult peaks Jaapani firma Sanrio, täpsemalt disainer Yuko Shimizu l974. aastal loodud kiisu kodu asuma hoopis kusagil Londoni eeslinnas, kus kolmanda klassi õpilane Kitty White elab koos kaksikõe Mimmy, ema Mary ja papa George’iga. Arvatakse, et
Suurbritannia sai kassikese koduks seetõttu, et möödunud sajandi 70ndatel tegid maailmas võidukäiku briti lastekirjanike, näiteks Lewis Carrolli lood.

Kasside peremudel on aga traditsiooniline – issi George’i kirjeldatakse kui lõbusat, aga tihti eemal viibivat meest, ema Mary armastab kokata ja kodus toimetada, vanaema Margaret õmbleb meelsasti ning vanaisa Anthony jutustab lugusid.

Kitty kaksikõde Mimmy (kannab lehvikest paremas kõrvas, samal ajal kui Hello Kitty tunnuseks on lehvike vasemas) paistab kirjelduse kohaselt hästi häbelik ja unistab... meheleminekust!

Poiss-sõber on aga hoopis Kittyl – ristinimega Daniel Starr ehk Dear Daniel, kes vanemate töö tõttu palju reisib. Vananenud arusaamadega peremudeli ja naiste allaheitlikkuse propageerimise pärast on Kitty-pere ka sotsioloogidelt sugeda saanud.

Britney ja Steveni lemmik

Kuigi võiks arvata, et roosa kiisu unelm paelub ennekõike Mia-Maria eakaaslasi, kuuluvad kassiplika fännide hulka ka prominentsed täiskasvanud kaunitarid, nagu Heidi Klum, Mariah Carey, Britney Spears või Cameron Diaz. Ning veebilehe www.hellokittyuniverse.com andmetel fännavat nunnut kiisut koguni karmi muusika mees Steven Tyler. Miks?

«Paljud vabameelsed täiskasvanud kodanikud tõmbavad selga näiteks Miki-Hiire või Hello Kitty särgi, et näidata: võime lubada endale teatavat lapsemeelsust, kartmata mõjuda totakalt. Stiilis «hahaa, näete, mis mul seljas on»,» leiab reklaamiasjatundja Marek Reinaas.

«Kitty esindab ikka sellist ilusat roosat lapsepõlveunistust – tiinekad näiteks kasutavad seda logo ka protesti märgiks.»

Reinaasa sõnul on just asjaolu, et Hello Kitty kaubamärki võib näha äärmiselt üllatavates kohtades ning et selle loojatel leidlikkusest puudu ei tule, üks kassitüdruku eduloo võti.

«Kui Hello Kitty oleks olnud pelgalt tüdrukute maika, oleks ta lips juba ammu läbi,» usub reklaamiasjatundja. Mis selles tüdrukus aga ikkagi nii erilist on? «Ta on igas kultuuris üheselt mõistetavalt nunnu, ei mingeid krutskeid ega midagi keerulist. Ja nunnu müüb,» võtab Reinaas miljardeid dollareid väärt kiisu loo kokku.

Hello Kitty on...
•    sündinud 1. novembril 1974, kui Jaapani firma Sanrio tutvustas tema esimest fotot. Esialgu oli kassitüdruku pilt müntide tarvis mõeldud rahakotil.
•    kassitüdruku hüüdnimi. Väljamõeldud tegelase täisnimi on Kitty White.
•    küll Jaapani firma välja mõeldud, ent legendi järgi elab ema-isa, kaksikõe, vanavanemate ja lemmiklooma seltsis hoopis Londoni lähistel.

•    päris suur maiasmokk. Tema lemmiktoiduks olevat ema kodune õunakook.
•    inspireerinud kunstnikke, näiteks prantsuse moeloojat Jean-Charles de Castelbajaci  ning USA grafitikunstnikku Ryan McGinleyt.


Logi sisse:
Vaata kommenteerimise tingimusi | Näita e-maili avalikult:
Viimased uudised
XXVI laulu- ja XIX tantsupidu
Horoskoop
Top lood
Top kommentaarid
48h populaarsemad teemad
POSTIMEES.ee
Elu24
E24
Sport
TallinnCity
Naine
Tarbija24
Välisuudised
Arvamus
Kultuur
VIIMASED GALERIID
Arhiiv
Sünnipäev täna - 23. aprill

Palju õnne!

Jüri Vlassov

66

Jüri Vlassov

näitleja

Erik Ruus, 52

näitleja

Tarmo Noop, 46

tööstusjuht

Valdo Praust, 44

IT spetsialist

Allan Kress, 42

lavastaja

Juss Laansoo, 31

mootorrattasportlane