Viis nõuannet, kuidas Facebooki abil tööd leida

Linda Pärn
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook
Facebook Foto: SCANPIX

Selleks on oma põhjus, miks tunned kadedust, kui vaatad Facebookis tuttava profiili, kel on üle tuhande sõbra ning kelle profiili ilmestavad reisipildid ja Dostojevski tsitaadid. Värske uuring näitab, et nende muljetavaldavad veebielud mõjutavad ka tööandjaid.
 

USA teadlased tahtsid teada, et kas sellel, kuidas inimene end Facebookis esitleb, on seost sellega, kuidas tööandja teda näeb, kirjutas Huff Post. Nad määrasid Facebooki iseloomu viie iseloomujoone järgi, mida kasutajad hindasid: kohusetunne, emotsionaalne stabiilsus, meeldivus, avatus ja silmaring.

Uurijad hindasid seda, kas 86 subjekti profiilides esines nimetatud viis omadust või mitte ning kuus kuud hiljem võrreldi seda hinnangut katsealuste tööandjate koostatud hinnangutega. Tulemused näitasid, et tööandjate hinnangud olid korrelatsioonis Facebooki iseloomu hinnangutega.

See uuring ei olnud esimene, mis viitas, et sotsiaalmeedia on värbamisega seotud. 2010. aastal koostas Microsoft uuringu, mis näitas, et 70 protsenti personalitöötajatest välistas tööotsijaid info põhjal, mis nad internetist leidsid.

Kui eelnevalt mainitud viit iseloomujoont arvesse võtta, saab paremini esile tuua seda, mida tööandja kandidaatidelt ootab, et neid teadmisi enda heaks ära kasutada.

Näita, et sul on elu

Üks olulisemaid punkte, mida võiksid rõhutada, on see, et oled süstematiseeritud ja töökas. Selleks võid endast üles riputada pilte, mis iseloomustavad sind huvitavaid tegevusi. Samuti võid jagada artikleid, mis on sulle olulised või veel parem – jaga enda arvamust nendel teemadel.

Pane tähele, et potentsiaalne tööandja ei vaimustu sinu saavutustest Farmville’i või White Castle’i mängudes. Need ei ole töökuse illustreerimiseks just parimad näited.

Ära märatse

Selleks, et tõestada oma emotsionaalset stabiilsust, väldi negatiivseid ja depressiivseid postitusi. Väldi ka liigset emotsionaalsust piltidel ja oma kirjutistes.

Internet ei ole koht, kus viriseda vistrike üle või veel hullem, nendest pilte näidata. Samuti ei ole see koht, kus «vihkajate» vastu sõna võtta. Kui oled vihane, siis ela end mujal välja, muidu jätad endast halva mulje ja mitte ainult tööandjale.

Ole inimene, keda inimestele meeldib armastada

Meeldiv on see, kes saab teistega läbi ja ei astu konfliktidesse, eriti vihastesse vaidlustesse oma sõpradega.

Kuigi Facebook, nagu ka päris elu, on igav ilma konfliktide ja erinevate arvamusteta, siis on siiski oluline valida, millistes sõnelustes osa võtad. Kas tahad olla see naine, kes teeb maha oma töökaaslaste riietumisstiili? Või soovid hoopis olla see, kes seab vestluse teemaks midagi positiivset?

Sul on sõpru, tõesti on

Lisa pilte, mis näitavad sind sotsiaalsetes situatsioonides, inimeste keskel. Endast peegli eest tehtud pildid võisid käiku minna 10 aastat tagasi, kuid nüüd on soovitatav oma albumid üle vaadata ja sealt eemaldada pildid, millel näid enesekeskne. Samuti ei sobi sind iseloomustama joogised läbupildid.

Ole mitmekülgne

Kui soovid näidata, et sul on suur silmaring, siis selle asemel, et kiruda kehva uut naisteromaani, kiida klassikalist ilukirjandust. Reisipildid on alati suureks plussiks.

Muidugi ei saa me kõik lubada endale reisi Bangkoki ning hea ei ole ka pidev hooplemine, kui oled kuskil käinud, kuid on ka teisi võimalusi, kuidas näidata, et su elu on mitmekülgne.

Kui sulle ei meeldi lugeda, siis postita midagi nähtud dokumentaalfilmi, hariva filmi või sulle meeldiva bändi kohta. Nõnda näitad, et sinus on ka midagi erilist ning huvitud ka millestki muust kui vaid sõpradele nende sünnipäeval õnne soovimisest.

Vaata üle oma privaatsusseaded, et olla kindel, mida kellele näidata. Facebook tähendabki seda, et näitad maailmale, milline sa oled, kuid kõik inimesed ei pea iga detaili sinu kohta teadma.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles