Tööinspektsioon saab kõnesid naistelt, kes ei saa pärast lapsepuhkust tööle tagasi

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lapsepuhkuselt on sageli raske tööle naasta.
Lapsepuhkuselt on sageli raske tööle naasta. Foto: SCANPIX

Tööinspektsiooni juristi infotelefonil 640 6000 helistab iga päev mõni naine murega, et tal pole lapsehoolduspuhkuselt naastes enam töökohta.


Läbi aegade on infotelefonil olnud kaks peamist teemat: töösuhte lõpetamine, mille kohta küsivad nii töötajad kui tööandjad, ning saamata jäänud töötasu, mille kohta küsivad töötajad.

Tööinspektsiooni peajurist Annely Lind ütles, et viimasel ajal on sellele lisandunud teema, et naine tahab naasta lapsehoolduspuhkuselt, kuid kuuleb, et tema töökohta enam ei ole.

«Telefonile vastates on mul peaaegu iga päev vähemalt üks selline kõne,» märkis tööinspektor-jurist Ann Tiitson, kes on infotelefonile vastanud selle loomisest peale.

Tööinspektsiooni juristi üleriigiline infotelefon töötab alates 2008. aasta märtsist. Infotelefonile vastavad inspektsiooni juristid üle Eesti. Korraga on liinil keskmiselt neli kuni kuus juristi.
2009. aastal vastasid juristid rekordiliselt 50 461 kõnele, 2 010. aastal aga 37 562 kõnele. Kokku on infotelefoni tegutsemisaja jooksul juristid vastanud 141 365 kõnele.

«2009. aasta oli majanduslikult hästi raske ja oli palju koondamisi. Kõnesid oli seetõttu väga palju. Lisaks hakkas kehtima 2009. aasta 1. juulil uus töölepingu seadus, millega seoses tuli palju küsimusi,» selgitas Tiitson.

Infotelefon on tegelikult konkreetse lühiinfo andmiseks. Kui on vaja pikemat nõustamist, siis on soovitav tulla juristi vastuvõtule, võttes kaasa vajalikud dokumendid.

Tööinspektsioon pakub nõustamist läbi kolme peamise infokanali: juristi infotelefonil 640 6000, e-posti teel ti@ti.ee , samuti üle Eesti toimuvatel juristide vastuvõttudel.

Mullu käis tööinspektsiooni juristide vastuvõtul 4483 kodanikku ning vastuse sai 2040 meilitsi saabunud selgitustaotlust. Kõik nõustamisteenused on tasuta ja kõne hind kujuneb vastavalt helistaja telefonioperaatori paketile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles