Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Tervis

:

Tugevda oma tervist õige toiduga

Sügis on käes ning peagi jõuab kätte talv, mis tähendab, et gripp ja muud külmetushaigused koguvad üha rohkem hoogu. Hoia oma tervist ning tugevda immuunsust õigete toitudega. 

Nimekirja pani kokku portaal youbeauty.com

Vähese rasvaga piim

Pimedal ajal kannatavad paljud inimesed D-vitamiini puuduse all, kuid õnneks leidub seda rohkelt ka vähese rasvasisaldusega piimas. D-vitamiini piisav tarvitamine võib olla üks olulisi tegureid gripi ennetamisel. Hiljutine uurimus näitas, et inimesed, kelle veres oli vähem D-vitamiinid, jäid külmetushaigustesse tunduvalt sagedamini kui need, kelle D-vitamiini tase oli kõrgem. Vähese rasvasisaldusega piima alternatiiv on ka lõhe.

Vedelikud

Oled arvatavasti kuulnud, et hea tervis sõltub sageli rohke vedeliku tarbimisest. Kasulikud pole aga kõik vedelikud! Alkohol sinna alla kohe kindlasti ei kuulu ning nagu näitas üks uuring – suurtes kogustes alkohol kahjustab immuunsüsteemi juba 24 tunni jooksul.

Punane paprika

Kui mõelda C-vitamiini peale, siis enamik inimesi pakuks vajalikuks toiduks erinevaid tsitruselisi puuvilju. Teadmiseks - ühes punases paprikas on kolm korda rohkem C-vitamiini kui ühes apelsinis! Rohke C-vitamiini söömine ei tähenda, et haigestumistega on nüüdsest lõpp, pigem aitab see haigustest kiiremini üle saada.

Tomatid

Tomatid sisaldavad võimsat antioksüdanti, mida kutsutakse lükopeeniks. See aitab valgetel verelibledel vältida kahjustusi, et nad saaksid olla haigustega võitlemisel tugevamad. Üks uurimus näitas, et inimestel, kes olid tomatirohkel dieedil, esines kolme nädala möödudes 38 protsenti vähem valgeliblede kahjustusi kui neil, kes tomatit ei söönud. Lisaks värsketele tomatitele on kasulikud veel ka erinevad tomatipastad ja -konservid.

Oliiviõli

Oliiviõlis sisalduv südamele tervislik rasv aitab vähendada paljude haigustega kaasnevat põletikku ning on oluline ka kehale mitmete vajalike toitainete kättesaamiseks. A-, D-, E- ja K-vitamiinid on rasvas lahustuvad, mis tähendab, et nende kehasse talletamiseks on vaja rasva. Niisiis vala natuke oliiviõli oma lõhele või salatile. Teine võimalus kasulike rasvade kättesaamiseks on süüa pähkleid või värsket avokaadot.


Logi sisse:
Vaata kommenteerimise tingimusi | Näita e-maili avalikult:
Viimased uudised
XXVI laulu- ja XIX tantsupidu
Horoskoop
Top lood
Top kommentaarid
48h populaarsemad teemad
POSTIMEES.ee
Elu24
E24
Sport
TallinnCity
Naine
Tarbija24
Välisuudised
Arvamus
Kultuur
VIIMASED GALERIID
Arhiiv
Sünnipäev täna - 16. aprill

Palju õnne!

Peeter Saan

55

Peeter Saan

kaitseväe orkestri ülem ja peadirigent

Ülo Jaaksoo, 75

tehnikateadlane, akadeemik

Tõnu Maarand, 74

skulptor

Riho Illak, 59

majandustegelane

Andres Uibo, 58

organist

Ruth Alaküla, 57

teleajakirjanik

Ingrid Allik, 56

keraamik

Margus Kasterpalu, 53

lavastaja

Rein Järvelill, 48

poliitik ja ettevõtja

Peep Vain, 46

koolitaja

Anu Kaljurand, 45

kergejõustiklane