Laste vanusevahe mõjutab nende õppimisvõimet

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lapsed.
Lapsed. Foto: SCANPIX

Laste planeerimine on saanud uue tähenduse – Ameerika teadlased on tuvastanud seose õdede-vendade vanuse ja õppimisvõime vahel.

Kuigi kuni 2-aastase noorema õe-vennaga on tore koos mängida, siis akadeemilise külje poolt võib sel olla pigem negatiivne mõju.

Kasey Buckles Notre Dame’i ülikoolist ja tema juhendatav kraadiõppur Elizabeth Munnich kirjutasid uurimustöö, kus leidsid, et kuni kaks aastat noorema õe-venna olemasolu mõjutab negatiivselt lapse akadeemilist edukust. Vanema õe või venna olemasolu nende hinnangul mõju ei avalda, vahendab medicalxpress.com.

Ajakirjas Journal of Human Resources on uurimustöö autorid välja toonud ka arvatavad kehvemate õpitulemuste põhjused – vanemate tähelepanu lapsele on suurem, kui tema kõrval on rohkem kui 2-aastase vahega õde-vend või puuduvad viimased üldse.

«Vanemad arutlevad sageli,  milline on laste ideaalne vanusevahe. Meie uurimus soovitab akadeemilistest saavutustest lähtuvalt hoida vähemalt 2-aastast vahet, et vanematel lastel oleksid koolis paremad tulemused,» kirjutavad autorid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles