Lugeja kirjutab: naised, ärge laske endaga halvasti käituda!

Esme Kassak
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: SCANPIX

Kuigi sel teemal on palju arvamust avaldatud, et naised käitugu naiselikult ja mehed mehelikult, ei paista kõik inimesed sest ühtviisi aru saavat. Minu arvates peaksid vähemalt klienditeenindajad oma igapäevatöös arvestama meeste ja naiste erinevusega ning vajadusel abistama õrnemat sugu, kirjutab lugeja Kairit.

Sõidan tihti bussiga Tallinna ja Tartu vahet, kuna olen tudeng, ja olen aeg-ajalt märganud, kuidas raske kotiga naisterahvast ei soovita abistada. Hiljaaegu olin just piletit ostmas, kui üks naisterahvas, võib-olla umbes neljakümnendates, soovis bussijuhilt abi, et rasket kohvrit bussi pagasiruumi tõsta. Selle peale käratas bussijuht kurjalt, et tema ei olevat mingi pakikandja ja naine saagu ise hakkama.

Proua oli loomulikult selle peale ääretult ehmatanud, kuid julges siiski veelkord abi küsida. Bussijuht tuli torisedes appi alles siis, kui naine silmanähtavalt raskustega kohvrit pakiruumi vinnata üritas. Ma saan aru küll, et bussijuhi põhiline töö on reisija punktist A punkti B toimetamine, kuid viisakast klienditeenindusest pole siin juttugi. Olen mitme teise bussifirma puhul täheldanud, et reisijatele pigem ikka pakutakse abi.

Tegelikult ei olnud selle vahejuhtumiga veel lugu lõppenud. Kui naine küsis, et kas ta peab ise ka pakiruumi ukse sulgema, vastas juht, et muidugi mitte. Proua ütles siis, et tema enne sisse ei tule, kui pakiruum on kinni, sest kohvrit on ju sealt ilma valveta väga lihtne varastada (tavaliselt panevad juhid selle kinni kohe, kui kohvrid ära paigutatud, ja avavad alles siis, kui keegi veel tahab enda asju sinna panna). Selle peale hakkas bussijuht naise üle lihtsalt irvitama ning väitis, et tema tööloleku ajal pole veel keegi midagi varastanud.

Sama bussifirmaga on halva teenindusega seoses näiteid tuua paraku veel. Ükskord sunniti mind veel liikuvast bussist maha hüppama! Bussijuht kurjustas, et kuna tema peab nüüd minu pärast peatuma, siis jääb ta suure veoautode kolonni lõppu, millest ta just veidi aega tagasi oli möödunud...

Ma olen ju lõppude lõpuks siiski klient ja kui mind ei oleks, ei oleks tal ka tööd. Ilmselt ei oleks ta minuga nii kuri olnud, kui minu asemel oleks olnud meesterahvas, sest just sellel samal reisil peatas ta bussi, et maha panna üks mees, kuigi bussipeatust ei olnud ette nähtud.

Mõlemal korral, kui need juhtumid aset leidsid, olen olnud vait. Ilmselt on selles oma koht mu noorusel ja kartuses veelgi kurjema loengu osaks saada. Nüüd olen selle kõige üle aga mõelnud ja otsustasin, et järgmine kord ma asja enam nii ei jäta ning astun nii enda kui teiste eest välja. Panen ka teistele naistele südamele, et nad endaga nii käituda ei laseks. Julgust kõigile!

* * *

Kirjuta ja võida auhindu! Hea lugeja, kui Sul on mõnel põneval teemal mõtteid, mida soovid teistega jagada, või on jutustada oma lugu, siis ootame seda aadressil naine@postimees.ee. Kirjutajaid premeerime erinevate iluauhindadega.Kairit saab kingituseks Reese Witherspooni uue tualettvee Laugh often Avonilt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles