Psühhiaater: sotsiaalmeedias müüvad inimesed end kui kaupa

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Ameeriklasest psühhiaatri sõnul muudavad nii internet kui sotsiaalmeedia märkimisväärselt meie iseloomuomadusi, põhjustades näiteks ülevoolavat nartsissismi.

Sotsiaalmeedias muutuvad nii inimeste vastastikuse suhtlemise tingimused kui ka isiksus, meie psühholoogia ja bioloogia, kirjutab Tampere ülikooli lektor Marko Nenonen ajalehes Helsingin Sanomat, viidates ameeriklasest psühhiaatri Elias Aboujaoude teosele «Virtually You. The Dangerous Powers of the E-personality», vahendab Õhtuleht.

Teoses kirjutatu kohaselt võimendab sotsiaalmeedia mitut inimomadust, mis võivad probleeme tekitada - üks neist on suurustamine.

Sotsiaalmeedia põhjustab ka ülevoolavat nartsissismi ehk inimene esitleb end kui kaupa, näidates ja rõhutades oma parimaid omadusi ning müües neid samal viisil, nagu müüakse autosid või šampooni.

Lisaks on internet meie pahede mänguväljak, kus on lihtsam kedagi kritiseerida või halbu kommentaare teha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles