Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Kas üheminutilisest treeningust piisab?

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
5. august 2011 14:34
Stressirikkal peridoodil tuleb ka treppidel jooksmine kasuks, kui spordisaali ei jõua | FOTO: Scanpix

Kas sul on raskusi leida aega regulaarseks treeninguks? Palju eksperdid on väitnud, et heade tulemuste saavutamiseks tuleb vähemalt kaks-kolm korda nädalas 30-60 minutit trenni teha. Nüüd on aga tuldud lagedale väitega, et efektiivseks treeninguks piisab ainult ühest-pooleteisest minutist!

Šoti teadlaste sõnul piisab inimesel vaid üks-kaks minutit paar korda nädalas treenida, et saavutada parem vorm. Oluline märksõna seejuures on, et trenn oleks võimalikult intensiivne ja pingutustnõudev, vahendas iform.se.

Edinburghi Heriot-Watti ülikooli teadlased uurisid gruppi hobijalgrattureid, kes spurtisid intensiivselt paar-kolm korda nädalas. Kahe nädala pärast täheldati, et nende insuliinresistentsus oli 23 protsendi võrra paranenud, mis vähendas tunduvalt riski haigestuda teise tüübi diabeeti ning südame- ja veresoonkonnahaigustesse.

Šotlased nõustuvad, et pikka aega kestev treening on jätkuvalt kõige kasulikum, aga stressirikkal perioodil on kiire, intensiivne ja lühike trenn heaks alternatiiviks. Vali omale meelepärane spordiala ja treeni kaks-kolm korda 30 sekundit.

Jooksulindil, velotrenažööril või crosstraineril võid teha intervalltreeningut. Igapäevaelus on ka bussi peale jooksmisest või jalgrattaga töö juurde kimamisest tulu. Mööda treppe üles-alla jooksmine aitab samuti, ära unusta samal ajal käsi liigutamast – nii saab kasu terve keha.

SAADA E-POSTIGA PRINDI ARTIKKEL