Vägivald ei ole pere siseasi!

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Tähtvere Avatud Naistekeskus

Tartus tegutsev Tähtvere Avatud Naistekeskus on algatanud sotsiaalkampaania, mille eesmärgiks on murda arusaama, et perevägivald on pere siseasi, ning anda riigile mõista, et vägivalla ohvreid tuleb kaitsta. Selleks jagatakse vastava sõnumiga postkaarte, mida saab saata justiitsministrile. 

Tähtvere Avatud Naistekeskuse teatel annab Eesti justiitssüsteem oma tegevuse ja otsuste kaudu avalikkusele signaali, juskui pereliikmete vaheline vägivald oleks vaid pere siseasi. See on aga vastuolus vägivalla vähendamise arengukavas toodud põhimõtetega ning riivab paljude inimeste õiglus- ja turvatunnet.

Seda näitab vastukaja meedia tähelepanu pälvinud ärimehe juhtumile, kes aastaid peksis oma naist ja poega ning kelle süüasjas lõpetati menetlus prokuröri taotlusel, sest «tegemist on teise astme kuriteoga, milles süüdistatava süü ei ole suur ning kuna tegemist on peresisese tüliga, puudub asjas avalik menetlushuvi».

Kampaania käigus saavad inimesed saata justiitsministrile, kelle haldusalas on vägivalla vähendamise arengukava täitmise koordineerimine, postkaardi nõudega, et riik peab kaitsma vägivalla ohvreid ja karistama vägivallatsejaid, kuna vägivald ei ole pere siseasi.

Postkaarte jagavad ja kampaaniat toetavad Eesti Naisühenduste Ümarlaud, Ida-Virumaa Naiste Tugikeskus-Varjupaik, Järva Naiste Varjupaik, Pärnu Naiste Varjupaik, Raplamaa Naiste Varjupaik, Tartu Naiste Varjupaik, Valgamaa Naiste Varjupaik, Viljandi Naiste Varjupaik, Võrumaa Naiste Varjupaik ja Tallinna Naiste Kriisikodu.

Tähtvere Avatud Naistekeskuse projektijuht Pille Rives avaldas lootust, et postkaarte õnnestub lähiajal hakata jagama ka mujal kui varjupaikades, kuid ei osanud veel täpselt öelda, kus. Infot saab kindlasti naistekeskuse Facebooki lehelt.

Rives märkis samuti, et huvi kampaania toetamise vastu on osutunud enneolematult suureks - kui alguses otsustati trükkida vaid 500 postkaarti, siis nüüdseks on 500st saanud juba 1000.


 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles