Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Kuus lihtsat elustiilimuudatust, mis muudavad su nooremaks

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: StockSnap / CC0 Licence

Dieedi- ja trennitrendid tulevad ja lähevad ning enamik meist teab, kui raske on rangest režiimist kinni pidada. Kuid muutused elustiilis on need, mis aitavad väärikalt vananeda, tõsta energiataset, tasakaalustada hormonaalset taset ja parandada tervist.

LiveStrong rääkis dr Tami Meragliaga, kes on raamatu «The Hormone Secret» (tlk hormoonide saladus) autor, et teada saada, millised üllatavad elustiilimuutused aitavad pikendada eluiga ja panna sind end nooremana tundma.

Muuda oma hommikust kohvirutiini

Paljud meist alustavad päeva kohviga, kuid see pole optimaalne viis meie kehade äratamiseks. Tühja kõhu peale kohvi joomine on šokk su neerupealistele, kuid see ei tähenda, et sa peaksid kohvist loobuma. Proovi juua Bulletproof-kohvi võiga või lisa kohvile tilk kookosõli. Või joo kõigpealt tassitäis valgurikast smuutit ja alles siis kohvi.

Söö hästi ja sageli

Enamik meist peab tegelikult sööma rohkem, et kaalu kaotada – kui su keha on pidevas stressiolukorras, sest ei saa piisavalt kaloreid, hoiab ta kümne küünega kinni igasugusest rasvast. Dr Meraglia soovitab süüa järgnevalt: hommikusööki, ennelõunast snäkki, lõunasööki (aga mitte hiljem kui kell 13:30), pärastlõunast snäkki, enne õhtusööki samuti üks snäkk ja õhtusööki kell 18:30.

Muuda nisu sõbraks, kes külastab harva

Iga toit, mis sisaldab nisujahu (jah, ka täisteratooted), muutub su kehas suhkruks ning kergitab insuliinitaset. See tähendab, et ka pealtnäha tervislikud toidud toovad mõni tund hiljem kaasa kõrgelt kukkumise. Seetõttu tarbi nisujahu võimalikult harva.

Söö kell 14:30

Selmet haarata komm või muffin, et ära hoida pärastlõunane väsimus, enneta seda tervisliku snäkiga kell 14:30. Meie kehade kortisoolitase tõuseb loomuldasa kell 15, mis paljude jaoks meist toob kaasa hoopis energiataseme languse. Seega, kui sa sööd enne seda häid rasvu ja looduslikke suhkruid sisaldava snäki, on sul kell kolm energia varnast võtta. Proovi näiteks hummust köögiviljadega või Kreeka jogurtit poole õunaga.

Mediteeri enne, kui teleka käima paned

Tõenäoliselt lõõgastud sa pärast pikka päeva teleka või arvuti ees, kuid passiivselt lemmiksarja vaatamine ei aita meil tegelikult lõõgastuda. Selleks pead sa aktiivselt osalema, et alaneks su südamelöögisagedus, vererõhk ja kortisoolitase. Proovi hingamistehnikaid ja võta see kümme minutit, et enne sarjavaatamist maha rahuneda.

Loo unerežiim

Unehäireid puudutavad meist liiga paljusid, seega soovitab dr Meraglia sisse viia unerežiim. Hakka magama sättima 20-30 minutit varem: pane ära elektroonikaseadmed, kanna näole kreemi, pihusta linadele rahustavat lavendlit. Kui sa teed igal õhtul sama asja, aitab see su ajul uniseks muutuda.

Tagasi üles