Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Treener Heikki Mägi: kuidas leida kaalulangetamiseks motivatsiooni?

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: StockSnap / CC0 Licence

Kaalu langetamine ja trennis käimine on tihedalt seotud motivatsiooniga. Sinu edu tagab ainult järjepidev töö, sageli aastaid kestev protsess. Aga me kõik ju teame, kuidas peas käiv mõtete virvarr meid sageli selle pika perioodi jooksul murrab. Seepärast jagame sinuga nippe, mis töötavad meie puhul, kirjutab keskkonna Fitlap.ee looja, toitumisnõustaja ja peatreener Heikki Mägi.

Siin on viis nippi, mis aitavad sind üle raskuste.

Tee asjad üle mõtlemata ära

Vormi saamiseks pole kiirteed või imerohtu. On teatud asjad, mis tuleb lihtsalt ära teha. Eelkõige pean silmas korralikku ja läbimõeldud söömist. Neli korda päevas ja nädalast nädalasse, kuust kuusse. Kui minna sellesse rütmi oma mõtetega liiga sisse ja üle mõelda, siis see võib mõjuda motivatsioonile hukutavalt. Tee need asjad ära, kuid ära vaeva oma pead nendega liialt. Ära lase toidul ja söömisel ennast alla neelata.

Ükskõik, kui raske see ka ei oleks, hoia seda rütmi ja tee see enda elu loomulikuks osaks.

Kui ei saa 100%, pole midagi

Arvan, et 90% inimestest ei jälgi kava 100%. Ja saavutavad sellegipoolest suurepäraseid tulemusi. Kindlasti on parim lahendus jälgida kava täpselt, ent see toimib suure tõenäosusega ka siis, kui sa ei jälgi kava piinliku täpsusega. Kui sa ei suuda meie neljast etteantud toidukorrast kõiki jälgida, jälgi kolme jooksul. Kui tahad kolleegidega süüa lõunat väljas, söö. Tee selle juures lihtsalt mõistlikumaid valikuid.

Isegi 30% ulatuses kava jälgimine on parem, kui üldse mitte jälgimine.

Läks käest ära? Mis siis, alusta uuesti!

Väikesed nõrkusehetked on inimlikud. Sageli läheb mõni sünnipäevapidu üle korralikuks söömisorgiaks, mõni kohvikuskäik koogiralliks. Juhtub. Edu tagab see, et sa ei lase sellistel sündmustel oma motivatsiooni langetada. Juhtus, siis juhtus. Unusta ära ja mine edasi.

Kõik või mitte midagi suhtumine ei ole siinkohal üldsegi hea.

Tee trenni

Trennis käimine ei ole kaalu langetamiseks hädavajalik. Saab ka ilma. Küll on see aga suur lisatrump taskus. Ja seda kahel põhjusel. Esiteks vormib trenn sinu keha ilusaks ning aitab suurendada energiakulu, mistõttu saavutad paremaid tulemusi. Teiseks annab trennis käimine motivatsiooni juurde. Seda on isegi raske kirjeldada ja sõnadesse panna, ent treenimine aitab hoida sind kuidagi kergemini tervislikkuse rongil. Rongil, mille lõpp-peatus on ilus ja vormis keha. Sa kohe tahad jälgida, mida sööd ja käia ennast pidevalt liigutamas.

Trenn suurendab sinu «ma saan sellega hakkama»-tunnet. Meie treeningvideod on täiesti tasuta. Alusta nende jälgimisest.

Pööra raskused enda kasuks

Vihma sajab ja trenni ei saa teha? Vastupidi. Mine just kiuste välja, ega sa suhkrust ei ole. Sul on põlv haige? Mis siis, treeni ülakeha. On reede õhtu ja sõbrad naudivad juba kokteile? Keda huvitab, tee trenn ära. Sõbrad on ka hiljem seal.

Meid ei defineeri see, kui palju meid pikali lüüakse, vaid see, kui palju me sealt püsti tõuseme.

Sa ei kujuta ette, millise motivatsioonilaengu annab see, kui sul on raske, aga sellegipoolest oled sa trennis kohal. Sa vaatad peeglisse ja teadvustad endale, et sa ei andnud alla ja see tunne on fantastiline. Sa tead, et peale sinu on vähesed valmis sellisteks asjadeks.

Ära anna kunagi alla ja kõik on võimalik!

Tagasi üles