Ettevõtlikud naised kutsuvad osalema «Tilliga ja tillita» aktsioonis

Esme Kassak
, ajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Tilliga ja tillita» aktsioon NOP-is.
«Tilliga ja tillita» aktsioon NOP-is. Foto: BPW Estonia / EENA

Eesti ettevõtlike naiste assotsiatsioon korraldab 12. aprillil võrdse palga päeva puhul meeleoluka aktsiooni «Tilliga ja tillita», et pöörata tähelepanu naiste ja meeste suurele palgalõhele Eestis ning julgustada naisi ka ise enda eest rohkem seisma.

Sel päeval pakutakse söögikohtades üle Eesti tilliga ja tillita lõhesaiu või muid sööke kahe erineva hinnaga kampaaniaga liitunud söögikohtades. Lõhesai tilliga on 30,9 protsenti kallim kui samasugune sai ilma tillita.

Sõnamängu ja huumori abil viitavad kampaania korraldajad sellele, et Eestis on meeste ja naiste palkade vahel lõhe kuni 30,9 protsenti, mis on Euroopa Liidu suurim. Palgaerinevus aga mitte ei kahane, vaid pigem kasvab. See näitab, et ühiskonnas on ressursid naiste ja meeste vahel ebavõrdselt jagunenud.

Naiste ligi kolmandiku võrra madalam palk mõjutab nii naiste majanduslikku sõltumatust kui laste vaesusriski. Palk ei mõjuta üksnes elukvaliteeti praegu, vaid on määravaks nii erinevate hüvitiste kui ka pensionide arvestamisel tulevikus.

Palgalõhet aitab kokkuvõttes vähendada see, et naised saavad olukorrast teadlikuks, muutuvad seeläbi julgemaks ja oskavad end tööturul väärtustada. Kampaania korraldajate eesmärk on töötada selle nimel, et selline kahjulik ja tulevikku mõjutav sissetuleku vahe väheneks ning teha seda koostöös nii naiste kui meestega.

Loe lisaks: www.bpw-estonia.ee/tilliga-ja-tillita/kampaania
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles