Kriss Sooniku pesuvimkad

Britt Rosen
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaks ühes: body, mis sobib ka pluusiks – samuti naiste lemmik.
Kaks ühes: body, mis sobib ka pluusiks – samuti naiste lemmik. Foto: Kristel Raesaar

Must trippidega trikotaažtopp, mis Kriss Sooniku (27) pesuloomingust esimesena kuulsuse ostukotti läks, oli jõudnud Londoni luksuspesuäri Coco de Meri vaateaknal möödujaid võrgutada vaid mõne tunni.

Sellega aga Hollywoodi näitlejanna Mischa Barton läinud hilissuve päeval ei piirdunud. Kohe läks kaubaks ka teine Tallinna tüdruku käe alt tulnud pesutopp. Ainult et šifoonist. 

Õnn ja juhus: et tema pesudisain nimekasse poodi müügile võeti – esimest korda –, et see kohe aknale pilke püüdma pandi ja et tema esimeseks kliendiks oli just Barton.  

«Omada mõnd kuulsat kundet on Londonis ülioluline, täiesti totralt oluline,» arutleb juba viiendat aastat seal tegutsev pesudisainer Kriss Soonik äsjasel koduskäigul kohvikus tassi tee juures.

Teed on ta, muide, alati kohvile eelistanud, see ei ole sugugi Londonist pärit harjumus. «Piimaga ma seda inglaste kombel siiski juua ei armasta,» naerab Kriss ja lisab, et kuulus klient võib andekatest noortest disaineritest pungil moepealinnas tähendada kui mitte läbimurret, siis rohkemate uste paotumist küll.

Siiski, ainuüksi staari nimest jääb väheks.
Väikesel tegijal, kes Londoni kodukontoris aluspesu joonistab, selle Eestis allhanke korras valmis laseb teha ning siis internetis ja üle ilma poodides maha müüb, peab olema pakkuda midagi uudset, erilist, huvitavat.

«Kriss Soonik Loungerie ongi nišibränd. Just neile, kes otsivad midagi omanäolisemat,» iseloomustab disainer aluspesu- ja sohvariiete märki.

Kes ei tea, siis viimane tähendab koduriideid, nagu hommikumantel või öösärk või pidžaama või pesupluus, milles on mõnus ka sohval lesida ning mille Kriss on teinud tavapärasest mitu kraadi šikimaks ja seksikamaks... Selle nimi Loungerie saigi kokku kahest ingliskeelsest sõnast: lingerie – pesu ja lounge – sohva.

Müügihitiks pesutopid
Kriss mainib, et tema loomingu austajad on kiitnud selle skandinaavialikku puhast joont ja isemoodi stiili. «Ju seal siis ka midagi põhjamaist on, kuigi teadlikult ma ses võtmes asju teinud pole,» mõtiskleb ta. Kuigi värvikaart on pesul pigem must, valge, hall, beež, mitte kitširoosa.

Samas võib sealt leida mõne ootamatu vimka, vallatu oranži lipsukese püksivärvlil või sisseõmmeldud pitstiivakesed hommikumantlil. Kiiksud talle meeldivad! Ja erinevalt suurest massibrändist võib väike märk enesele selliseid katsetusi lubada. Endagi selga soetab see noor naine pigem ainulaadseid asju, eelistades iga kell uusi sõltumatuid firmamärke suurtele ja kallitele – kohtumiselegi ilmub ta näiteks efektses ratsutamiskübaras.

Selle aga, et mõnel pesutükil sätib Kriss selja ja kaela sooja, kirjutab ta täiesti enda põhjamaise tausta arvele. Rääkimata materjalist: kui Londonis on harjutud pigem pitsist ja siidist aluspesuga, siis Kriss kasutab palju pehmet ja sooja trikotaaži.

Ning muidugi kannab ta oma kätetööd ka ise. Et kas ikka on ihu ligi piisavalt mugav ja funktsionaalne. Praegu on proovimiskord suvekollektsiooni oranži pitsbody ja valge hommikumantli käes. «Mõlemad sobivad ka üleriieteks,» mainib Kriss olulist plussi, mis samuti tema käekirja teistest tihti eristab.

Igatahes on New Yorgi nimekas luksuspesupoes Journelle disaineri värske kevadsuvine kollektsioon juba peaaegu läbi müüdud. Ja trippidega või šifoonist pesutopid, mida võib vabalt pluusina kanda, on seal suur müügihitt. «Tundub, et New Yorgis mõjuvad tripitatud pesutopid uuenduslikult, kuigi need olid juba 70ndail olemas,» naerab disainer.

Võlusõna ei ole
Pitsbody’dest ja trippidega toppidest ongi kahe üksnes pesudisainile pühendatud aastaga saanud Krissi klassika, nõutud kaup. Ka nädal tagasi, kui ta Eestis Kolme Õe hotellis üheks õhtuks ajutise pop-up poe püsti pani, tuues siia Londonis vägagi levinud vahuveiniste-maasikaste ostuõhtute moe, haarati kõige rohkem pitsbody’sid, aga ka lillasid siidrinnahoidjaid ja -pükse.

Krissi nakkavast õhinast, rõõmsast silmavaatest ja elevil olemisest võiks arvata, et kõik on talle kätte tulnud kuidagi imekergelt. Eksite, naiivsus kuubis! «Kui oleks teadnud, millisesse jamasse end mässin, poleks ehk proovinudki.

Õnneks ei teadnud ega osanud ma Londonisse minnes midagi karta,» muheleb ta. Enesedistsipliin ja pingutuspisarad käivad asja juurde – ega mingit tüdrukut Eestist ei pruugi algul keegi tõsiselt võtta. Aga: ei tohigi kerge olla, siis kaoks asja vastu huvi, kõlab tema peamine sõnum.

Sellegipoolest ei oska Kriss öelda võlusõna, mis Londonis läbi lüüa aitaks. Tal on olnud õnne olla õigel ajal õiges kohas. Juhust kokku sattuda õigete inimestega. Julgust nendega suhelda.

Eduvõrrandisse mahuvad ka hea inglise keele ja kultuuritausta andnud inglise kolledž, EBSi võõrkeelte ja ärikorralduse õpingud ning strateegilise moeturunduse magistrikraad Lon­doni College of Fashionist. Sealt pääses ta konkursiga tasuta tööpraktikale ilmakuulsa pesumärgi Agent Provocateur turundusosakonda, kuhu mõne kuu pärast tööle jäigi, kuniks kohati neurootiline tööõhustik ta eemale peletas.

Ent kogemus oli rügamist väärt, sealt oli hea oma märgiga alustada. Ja ajastus oli paari aasta eest samuti ideaalne: majandus oli põhjas, kellelgi raha ei olnud, tootjad võtsid olematu rahakotiga tegija jutule ja poed otsisid usinalt uusi asju...

Tegelikult joonistas Kriss kõige muu kõrval kirglikult pesumoode ja korraldas pesushow’sid aastaid, kord enda lõbuks, siis jälle pinge maandamiseks. Kas või oma 20. sünnipäeva tähistamiseks ei teinud ta sugugi niisama pidu, vaid hoopis pesushow! Jah, tal pole moekunstniku haridust.

Kuid et seda polegi moetegijal alati vaja, sai Krissil Londonis ruttu selgeks. Loomise teeb see küll raskemaks, kuid lubab teisalt mõttel ja käel vabamalt talitada. Põhiline, arvab Kriss, on uskuda sellesse, mida teed.
Ja edasi? Kõlab vägagi krissilik vastus: «Kogu maailm on meie mängumaa!»

Kuidas leida õige pesu?

•  Aluspesu on üks naise garderoobi alustalasid, ihule kõige lähem pealegi. Sestap peaks see olema mugav ja õiges suuruses. Laske end mõnel asjatundjal üle mõõta – kas või Linette’i poes. On ütlemata mõnus tunne, kui lahkud poest õiges suuruses rinnahoidjaga.
•  Otsige huvitavamaid pesu­variante. Kui arvate, et vaid valge pesu on kandmist väärt, olete ajast maha jäänud. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles