Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Jaapani mähkmereklaam pälvis kõva kriitikat üksikemaduse ülistamise eest

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
FOTO: TongRoASIA Lewis Lee / PantherMedia / Scanpix

Jaapani mähkmefirma Moony on välja andnud reklaami pealkirjaga «Emad ei nuta», mis näitab värske ema väljakutset hakkama saada vastsündinuga. Kuigi seal kujutatu tuleb paljudele emadele väga tuttav ette, on reklaam pälvinud Jaapanis teravat kriitikat.

Paljud vaatajad on reklaami heaks kiitnud, kuna seal näidatavad probleemid pole värsketele vanematele võõrad: unetus, tunne, et kõik on kasvanud üle pea, vaikse hetke leidmise võimatus, beebi kõrvalt duši all käimine ja söömine, nutt, mis ei paista lõppevat... Näeme ka ema enda pisaraid, kuid selle kõige kõrval siiski ka rõõmu ja armastust. Reklaam lõppeb sloganiga: «Ühel päeval on see kõik hinnaline mälestus.»

Kriitikud aga väidavad, et reklaamist on puudu üks võtmeelement: isa. Isa ekraanil ei näegi, vaid ema on see, kes beebi eest hoolt kannab. Buzzfeed vahendab vallasvanemate õiguste eest võitleva MTÜ asutajat Hiroki Komazakit: «Ärge ülistage üksikemadust,» ütles ta. Ka paljud teised on sotsiaalmeedias reklaami kritiseerinud, nimetanud seda iiveldama ajavaks. Samas toovad pooldajad välja, et reklaam näitab ausalt, kui raske võib olla emal üksinda hakkama saada.

Ka mähkmefirma esindaja ütles, et nad ei kavatse videot maha võtta ning nende eesmärk ongi näidata, kui väga on isasid pilti vaja. «Me tahame, et inimesed vaataksid videot, et rohkem isasid osaleksid lapsekasvatamises ning rohkem emasid saaksid lähedastelt abi,» seisis nende avalduses.

Jaapanis on tõesti enamik koduseid töid naise õlul. 2014. aasta uuringus leiti, et mehed teevad päevas keskmiselt 62 minutit koduseid töid, samas naiste puhul on see arv 300 minutit. See oli madalaim näitaja meeste puhul kõigist 34 riigist, mida tolle uuringu raames vaadeldi.

Vaata videot siit!

Tagasi üles