Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Väikesed sammud, kuidas tulla toime depressiooniga

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
FOTO: Alamy / Vida Press

Depressiooni võiks võrrelda tumedate päikeseprillide kandmisega. Terve maailm tundub ühtäkki kole ja lootusetu paik. Depressiooniga ei ole lihtne võidelda, aga seda on võimalik võita.

Depressiooni tunned ära, kui asjad, mis sulle varem rõõmu pakkusid, on asendunud sügava tundetusega. Su mõtted on alati pigem negatiivsed ja sa üritad leida elu mõtet. Väga paljud inimesed maadlevad depressiooniga nii, et nad ise ei saa sellest aru. Ei ole olemas ühte käsiraamatut, mis aitaks sellega võidelda, aga väikesed sammud võivad aidata sul depressiooniga toime tulla, vahendab Huffington Post.

  1. Otsi professionaalset abi.  Kuigi depressioon on väga raske vaimne haigus, siis seda on võimalik ravida. Otsides abi näitad sa välja oma tugevust. Kui su haigus ütleb sulle, et sa ei vääri abi, siis ära palun kuula teda. Kõik inimesed vajavad vahel abi ja tuge. Sa ei pea olema üksi.
  2. Õpi tundma neid lugusid, mida mõistus sulle räägib. Kõigil on iga päev tuhandeid mõtteid, aga kõik ei ole faktid ja depressioon paneb sind mõtlema kõigest väga negatiivselt. Esimene samm ongi need negatiivsed mõtted ära tunda ja keskenduda hoopis enda paranemisele.
  3. Tee vastupidi. See on üks teraapiavorm, mis tahab, et sa teeksid täpselt vastupidi sellele, mida su mõistus sulle ütleb. Kui sa tunned, et tahad olla üksi voodis ja vältida teatud situatsioone, siis tee täpselt vastupidi. Näiteks helista sõbrale ja veetke koos aega. Su depressioon võib tunda, et ta ei taha väga sotsialiseeruda, aga sina võiksid temast üle olla.
  4. Ole iseenda vastu lahke. Depressioonis olles ei ole mingit mõtet ennast veel rohkem maatasa teha. See ei ole sinu süü, et sul on depressioon. Vaimne haigus ei ole valik. Ole enda vastu kena ja tea, et sa ei ole selles situatsioonis üksinda. Mõtle, millised tegevused võiksid sul tuju heaks teha ja räägi endaga nagu sa räägiksid oma sõbraga, kes kannatab depressiooni käes. Ilmselt ei ütleks sa talle halvasti, vaid viiksid ta parema meelega näiteks spaasse. Ära unusta, et sa oled palju tugevam, kui sa arvad.
Tagasi üles