Ülemuse rahulolu tagamiseks peab teenindaja klientidele naeratama, kuid selleks, et ta ise õnnelik ja produktiivne oleks, peab see naeratus tulema südamest.
Võltsnaeratus rikub tuju ja segab keskendumist
USA Michigani osariigi ülikooli majandusteadlaste uuring väidab, et klienditeenindajad, kes terve päeva võltsilt naeratavad, rikuvad sellega oma tuju ega keskendu tööle. Kokkuvõttes mõjutab see nende produktiivsust, vahendab Tartu ülikooli teadusportaal Novaator.
Töötajad, kes naeratavad aga positiivsetele asjadele, näiteks puhkusereisile mõeldes, keskenduvad tööle rohkem.
Juhtimisteadlase Brent Scotti sõnul võivad tööandjad küll arvata, et töötajate naeratama sundimine on ettevõttele kasulik, kuid see ei pruugi alati nii olla, kirjutas Science Daily.
Uuringus vaadeldi kahe nädala jooksul linnaliini-bussijuhte. Teadlasi huvitas, millist mõju avaldab pinnapealne käitumine ehk võltsnaeratused ning siiras käitumine.
Tulemused näitasid, et naisbussijuhtide puhul oli mõju suurem. Naistel põhjustasid võltsnaeratused suuremat tujulangust ning nad keskendusid oma tööle seetõttu vähem.
Samas tõstis siiras naeratamine tuju ning suurendas tööle keskendumist.
Scotti sõnul ei olnud uuringu eesmärgiks erinevuste põhjuste väljaselgitamine, kuid eelnevad uuringud on näidanud, et naistelt eeldatakse suuremat emotsionaalsust ja positiivsemat emotsionaalset ilmekust ning nii on see ka tegelikult.