Naisjalgpallur keeldub karjääri nimel oma keha paljastamast

Linda Pärn
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Carli Lloyd
Carli Lloyd Foto: Reuters/ScanPix

Ameerika Ühendriikide naiste jalgpallikoondise staar Carli Lloyd, kes lõi möödunud aasta maailmameistrivõistlustel Jaapani vastu mängides esimese 16 minuti jooksul kolm väravat, ütleb, et teda ei osata piisavalt väärtustada, kuid ta pole nõus ka tähelepanu nimel oma keha paljastama.

Seda öeldes ei pea vutiäss silmas ainult raha, kuigi ta on üks viiest USWNT mängijast, kes on esitanud hagi USA Jalgpalliföderatsiooni vastu, sest naisjalgpallurid saavad meestest poole väiksemat palka vaatamata sellele, et just nemad tõid 2015. aastal sisse üle 20 miljoni dollari rohkem kui mehed. Viimases intervjuus väljaandele ESPN ütles Lloyd, et puudu jääb tunnustusest. 

Carli Lloyd. Foto: Scanpix
Carli Lloyd. Foto: Scanpix Foto: NICHOLAS KAMM/AFP

Vahetevahel väljendub see sponsorluslepingutes, mille eest võib saada kena kopika, aga see väljendub ka fännitarvetes, sportlaste nimedega ürituste reklaamides ja fännide tunnustuses. Näiteks Lloydi nimega särk pandi föderatsiooni e-poodi müügile alles 2015. aastal, kui ta suutis püüda rohkem tähelepanu, mis sest et varem oli ta USA koondises mänginud juba üle 200 korra. Lisaks häirib teda see, et mängude reklaamides ei ole kasutatud tema nime või nägu ning oma igapäevaelus jääb ta enamasti täiesti märkamatuks. Sportlane ise on veendunud, et selle kõige taga on tema lihtne soov mitte oma keha paljastada. 

«Ma ei kavatsegi poseerida ujumisriietes, sest see rikuks paugu pealt kogu mu maine,» ütles Lloyd. Fännid tõlgendasid seda väljaütlemist kui vihjet Lloydi meeskonnakaaslasele Alex Morganile, kes on ujumisriietes poseerinud ajakirjale Sports Illustrated juba kaks korda ning on seetõttu ka väga kuulus. Hinnanguliselt teenib Morgan tänu sponsorluslepingutele aastas umbes miljon dollarit ja tal on Instagramis üle 3,5 miljoni jälgija. Seega pole imestada, et just temast on saanud kogu tiimi reklaamnägu. 

Alex Morgan huulepulga reklaamis. Foto: Scanpix
Alex Morgan huulepulga reklaamis. Foto: Scanpix Foto: Casey Rodgers/AP

«Inimesed ei pööra just päid, kui Lloyd mööda läheb, sest ta ei näita end bikiinides ja ei figureeri sotsiaalmeedias. Aga inimesed peaksid teda teadma juba palju varasemast ajast kui möödunud aastast,» lisas omalt poolt tiimikaaslane Hope Solo.

«Ma olen hoidnud omaette, olen olnud vagur, olen teinud tööd,» rääkis Lloyd. «Ja ma tunnen, et ma olen alahinnatud… Need 16 minutit [2015. aasta maailmameistrivõistluste finaalmängus] olid 13 aasta raske, väga raske töö tulemus… Aga ikkagi ei näe te kuskil minu nägu või nime. See on masendanud mind kogu mu karjääri vältel.»

Carli Lloyd. Foto: Scanpix
Carli Lloyd. Foto: Scanpix Foto: Dennis Grombkowski/AFP

2011. aastal avaldas Princetoni Ülikool raporti, millest selgus, et kompetentsist naiste puhul alati ei piisa, et tööle sobida. Peale selle, et naine peab olema tark ja sihikindel, peab ta erinevalt meestest olema ka ilus, seksikas, sale, meeldiv ja sõbralik. Ootused naistele on niivõrd kõrged, et nende saavutamine pole alati võimalik. Sama kibeda pilli on olnud sunnitud alal neelama Lloyd, kes võib olla vaat et maailma parim naisjalgpallur. Kahjuks ei saa ta niipalju tunnustust ja tähelepanu kui tema tiimikaaslased, kes on valmis end raha nimel pesus näitama. 

Kas olukord muutuks, kui Carli Lloyd hakkaks end Instagramis reklaamima? Võib-olla, kuid küsitav on, kas see oleks seda väärt. Jalgpallur ise on öelnud, et see ei ole talle omane ja tema ei taha seda teha. 

«Mulle tundub, et kui Carli oleks sellise tähelepanu osaks saanud juba aastaid tagasi, siis me ei olekski näinud teda tegemas midagi nii enneolematut nagu möödunud suvel,» oletas treener Jill Ellis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles