Fotod: Hõbelusikas on tagasi

Britt Rosen
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Avalöök Hõbelusika gastronoomiakonkursile.
Avalöök Hõbelusika gastronoomiakonkursile. Foto: Liis Tamra

Hõbelusika gastronoomiakonkurss alustab pärast kaheaastast pausi uuesti ning ootab restorane, baare ja pubisid konkursist osa võtma. Konkurss kuulutati avatuks restoranis Köök. 

«Paljud kokad ei teagi, et nad on sündinud hõbelusikas suus,» ütleb Hõbelusika gastronoomiakonkursi patroon, Eesti kokandusilma grand old man Dimitri Demjanov, ärgitades söögikohti end uuenenud mõõduvõtmisele üles andma.

2004. aastal Eesti esimese gastronoomiakonkursina alustanud Hõbelusika ehk Silverspooni tänavusel hooajal hinnatakse ja valitakse parimad söögikohad kuues kategoorias: fine dining, pererestoran, rahvusköök, Eesti köök, baar ja kohvik. Lisaks on võistlusel kolm kõrvalkategooriat – parim peakokk, teenindus ja taimetoidu pakkuja.

Hõbelusika tegevjuhi Marje Hallik-Wilsoni sõnul võimaldab gruppidesse liigitamine hinnata sarnase eesmärgiga toitlustusasutusi ühtmoodi, võistlus on ausam ja ei pea võrdlema n.ö õunu apelsinidega.

«Nii on gurmee-, pere- või rahvusrestoranidel, kohvikutel ja pubidel võrdne võimalus end oma kategoorias proovile panna ja vääriliselt silma paista,» põhjendab Hallik-Wilson.   

Konkursil osalemiseks oodatakse söögikohti end registreerima kuni 30. maini Hõbelusika veebilehel www.silverspoon.ee. Osalemine on tasuta, kuid söögikohad peavad võimaldama kohtunikel konkursi voucher’iga tasuta kolmekäigulise eine ning ühe kokteili, veinipokaali või õlle ja mittealkohoolse joogi.

Hindajateks on tegevjuhi sõnul erinevate eluvaldkondade ja maitse-eelistustega inimesed tõsistest toiduproffidest foodie’de ja sagedasemate restoranikülastajateni. Hindamine on anonüümne ja sööjad peavad täitma põhjaliku 50 küsimusega ankeedi, mis edastatakse sõltumatule audiitorile firmasse PriceWaterhouseCoopers.

Kõik konkursil osalejad saavad hiljem hindajatelt ka tagasisidet. Tänavused võitjad kuulutatakse välja tuleval sügisel.

Siinse restoranimaailma edendamiseks ja tunnustamiseks loodud konkursi korraldusmeeskonda kuuluv ettevõtja Joakim Helenius lisab, et laiemas plaanis on selle eesmärgiks tutvustada Eesti kokakunsti ka mujal maailmas ja meid kui maad, kus saab hästi süüa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles