Blogija Eneli Rahula: mis on blogide tegelik väärtus ja hind?

Eneli Rahula
, rändaja, jumestaja ja blogija
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eneli Rahula
Eneli Rahula Foto: Eneli Rahula Erakogu

Aasta-aastalt on blogid maailmas järjest mõjukamad meediakanalid. Suurim eestvedaja on Soome, kus iga aasta jaanuaris korraldatakse Nordic Bloggers Experience ehk lühidalt #NBEFinland koos Helsingis toimuva Matka reisimessiga, mis toob blogijad kokku, et tutvustada põhjamaist ilu nii neile kui ka miljonitele lugejatele üle maailma. Sel aastal oli ka minul ainsa eestlasena võimalus sellest kõigest osa saada ja kuulda, kuidas mujal maailmas blogimine toimib ning kuhu Eestil veel areneda on, kirjutab blogija Eneli Rahula.

Juba mitmendat aastat toob Nordic Bloggers Experience kokku blogijad, videote tegijad (ehk vloggerid) ja mõjukad Instagrami kasutajad kõikjalt maailmast: Uus-Meremaalt, Lõuna-Aafrikast, Ameerikast, Aasiast ja mujalt, et näidata Soomet ning viia Matka reisimessil kokku oma ala professionaalid. Rahvusvahelised blogijad kutsutakse kohale ja nädala jooksul tutvustatakse erinevaid Soome piirkondi, korraldatakse üritusi ning kohtutakse erinevate potentsiaalsete koostööpartnerite, kolleegide ja Soome kohalike blogijatega.

Nädal on tihedalt täis imelisi kogemusi ning tegevusi: tähistaeva all jääaugus ujumine, järve kaldal suitsusaunas käimine, kelgukoertega mööda järvejääd sõitmine ja Islandi hobustega metsas matkamine. Inimestele Aasiast või Aafrikast on see sürreaalne ja eksootiline kogemus! Lisaks räätsadega matkamine mägedes, lumesaanidega kihutamine, kohaliku kvaliteetse toidu maitsmine ning metsas mediteerimine.

Matka reisimessil korraldati mitmeid õpitubasid ja loenguid, et saaksime arendada nii ennast kui ka blogi, viia see professionaalsele tasemele. Kohale olid kutsutud lisaks blogijatele ka riikide ja erinevate ettevõtete esindajad üle maailma, kes on huvitatud tegema tihedamat koostööd selle meediavaldkonna tegijatega.

Blogi väärtus on ausas kajastuses

Blogimine on väga kiiresti kasvav osa meediast ja iga aastaga muutub see mõjuvõimsamaks ning järjest rohkem eelistavad inimesed blogisid ajakirjadele või muudele väljaannetele. Blogi lugedes teab lugeja, et seal taga on reaalne inimene koos läbitud kogemustega ja tegu ei ole lihtsalt kinni makstud reklaamiga. Blogimise väärtus seisnebki ausas ja reaalses kajastuses, mis on küll tasustatud (vähemalt mujal maailmas), kuid siiski usaldusväärne.

Kohtudes silmast silma blogijtega erinevatest riikidest, sain aru, et Eesti on küll teinud kõvasti edusamme, kuid kaugele on veel minna! Kahjuks ei saa paljud ettevõtted (ning kahjuks ka osa blogijaid) aru, et blogimine ei ole mingist tasemest enam lihtsalt hobi, vaid see nõuab palju aega ja tööd! Mujal maailmas on blogimine hästitasustatud töö. Ehk tasub Eestiski mõelda, kas on mõistlik oma töö maha müüa vaid ühe huulepulga või aitähi eest.

NBE ja Matka reisimess ei ole vaid äri ning reklaami tegemine, sest sain sealt sõpru, kellega suhtlen ja kellelt vajadusel saan alati abi küsida! Nädala lõpuks kasvas seltskond ühtseks ja me suhtleme igapäevaselt: elame üksteisele kaasa, innustame ning vajadusel abistame nõu ja jõuga. Minu jaoks oli see kogemus hindamatu väärtusega ja reisi lõpuks oli märkmik täis uusi ideid ja uusi projekte!

Tiheda ja tõeliselt inspireeriva nädala järel saab Soome riik blogijatelt vastutasuks meediakajastusi mitmete kuude vältel, ja seda üle kogu maailma! Suureks lisaväärtuseks on see, et artiklid on erinevatest kogemustest ja muljetest, millega on lugejal väga kerge samastuda. Juba praeguseks, mil reisist on möödas vähem kui kuu aega, on meediaskajastusi tuhandetes ning neid on näinud juba miljonid inimesed. Näiteks eelmisel aastal, mil üritus oli pea poole väiksem, oli kuu ajaga Twitteri säutse näinud rohkem kui 25 miljonit inimest või Instagrami fotod, kus oli meeldimisi üle 260 000 ja lisaks sadu artikleid ning videoid! Sel aastal on kogu kajastus aga mitmeid kordi suurem ja veelgi intenvsiivsem – milline reklaam on see Soomele!

Vaata ka Eneli kauneid Soome-seikluse fotosid!

Kes on autor Eneli Rahula? «Olen rändaja, jumestaja ning blogija Eestimaa kaunite metsade vahelt. Investeerin mälestustesse ning käin mööda rada, mis pakuks põnevust ja väljakutseid. Naudin. Naeran. Näen.

Minu tegemiste ja teiste postitustega saad kursis olla läbi www.dodolce.com lehe või tule aja juttu Facebookis - www.facebook.com/enelirahulapage

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles