Viis edukat naisettevõtjat, kelle tarkuseteri tasuks kõrva taha panna

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sara Blakely.
Sara Blakely. Foto: SCANPIX

Kui tahaksid teada, kuidas oma firmat luua ja mida ettevõtjana silmas pidada, siis on kõige lihtsam pöörata tähelepanu neile, kes on juba edukaks saanud. Veebileht DuJour.com tõi välja viis naisettevõtjat, kel läheb väga hästi ja kelle tarkuseteri tasuks kõrva taha panna.

  • Sara Blakely, Spanxi looja

Blakely tunnistas, et talle meeldib mõtlemiseks aega võtta. Ta elab oma kontorist kõigest kolme minuti kaugusel, kuid vahel teeb naine tööle minnes 45-minutise ringi, et saaks segamatult oma mõtetega olla. Blakely ütles, et sel viisil keskendudes tõusevad pinnale mõtted ja ideed, millest sa varem olid vaid häguselt teadlik.

«Kõike, mida suudad mõelda, suudad ka teha – sul peab lihtsalt olema selge visioon,» sõnas Blakely ja lisas, et endale ei tohiks piiranguid seada. Tema teeb n-ö vaimseid pilte asjadest, mida ta soovib oma ellu tuua. «Ma ei tea täpselt, kuidas ma neid asju saavutan, aga ma olen 100 protsenti kindel, et ma saan sellega hakkama,» rääkis ta. Kui sul on oma «pilt» tehtud, siis tööta selle nimel, et see pilt reaalsuseks muuta.

Väga tähtis on otsida ka õigete inimeste tagasisidet. «Ideed – ka miljoni dollari väärilised – on alguses väga õrnad, seega ei tasuks neid paljude inimestega jagada,» soovitas Blakely. Samas rõhutas ta, et plaane ei tohiks varjata nende eest, kes võivad sulle abiks olla. «Kui keegi saab sulle kindlal moel abiks olla, siis ära ole paranoiline: ideesid ei varastata tavaliselt enne, kui need pole end suutnud tõestada.» Blakely soovitas oma sõprade ja pere eest esialgu oma suuri ideid varjata, kuna nende tagasiside pole objektiivne.

  • Robin Chase, Zipcari kaaslooja

Robin Chase ütles, et iga looja peab esitama endale kaks küsimus: (1) milles sa hea oled? (2) milline võiks olla sinu turg? «Turu tähtsus on teisejärguline. Alustada tuleb ideest ja leida viise, kuidas neid rakendada. Kui su mõtted muutuvad juba käega katsutavaks, siis on võimalik takistustest üle saada,» lausus ta.

Chase’i arvates on väga oluline see, et inimesel peab olema soov probleeme lahendada, kuna sel moel saab õppida oma ideid paremini tundma ja kindlaks teha, kuidas takistustest üle saada. «Lõpuks lükkad neid probleeme juba muretult ümber,» nentis Chase, ent rõhutas, et mõnda takistust pole võimalik ületada, kuna kõik ideed pole tingimata head. «Mida rohkem sa mõnele ideele mõtled, seda enam ruumi see su peas võtab. Üsna pea ei suuda sa enam muule mõelda. Siis on paras hetk oma ideega turule tulla,» soovitas ta.

  • Caterina Fake, Flickri ja Hunchi kaaslooja (praegu juhib Etsyt)

«Flickr on sotsiaalvõrgustik. Me keskendusime palju sellele, et luua asi, mida inimesed iga päev kasutaksid ja kuhu nad kutsuksid ka oma sõpru,» rääkis Caterina Fake. «Kui oled õige retsepti välja mõelnud, tuleb seda üha uuesti ja uuesti kasutada.»

Fake’i sõnul on tema töö- ja eraelu märkamatult ühendatud, kuid samas ei saa öelda, et ta töötaks 24 tundi ööpäevas. «Paljud usuvad, et edu saab saavutada vaid siis, kui töötad 24/7. Mina ei usu sellesse. Ma olen ka oma blogis kirjutanud sellest, et kõvasti töötamine on ülehinnatud. Kui töötad vale asja kallal, siis pole oluline, kui kõva töötaja sa oled,» ütles ta. Tema jaoks on alati olulisel kohal olnud kaks asja: enda ümbritsemine õigete inimestega ja õigete probleemide kallal töötamine. «Õige probleemiga töötamine on kordades olulisem kui kogu aeg valedele asjadele keskendumine.»

  • Eileen Gittins, Blurbi looja

Gittins on naljaga pooleks öelnud, et tema ametinimetus peaks olema «jutuvestja». «Läbi lugude – äri, ettevõtluse ja klientide kohta – õpivadki inimesed äri hingeelu tundma,» arvas ta. Just erinevad lood on tema arvates need, mis inimesi motiveerivad. «Juhtimine on osaliselt ka jutuvestmine – see on tehniline ettevõtmine alates õigest hääletoonist kuni firma looni, alates isiklikest lugudest kuni konkreetsete ärilugudeni, mis meeskonda motiveerivad.»

Gittins ütles, et väga oluline on juba algusest peale olla üsna karm ja küsida endalt, kas see idee on miski, millega tahad järgnevad 5-7 aastat tegeleda? «Iga ettevõtja peab oma ideed armastama, aga samas peab olema valmis selleks, et keegi ütleb, et su idee on jama – sel viisil saad oma ideed arendada vastupidavamaks.» Gittinsi sõnul tuleb endalt küsida ka seda, kui suur on võimalus, et see idee läheb käiku ja kas sa suudad seda ellu viia oma praeguste ressurssidega? Sinu turg peaks olema üsna lai, kasvav ja kättesaadav.

  • Jacqueline Novogratz, Acumen Fundi looja

«Kuigi tähtis on aru saada, mis on katki, on palju tähtsam see, et sa ei tähtsustaks seda üle,» ütles Nozogratz. Pigem tuleks keskenduda sellele, mida sa soovid luua. «Haara ilu ja võimalusi ning näe lõputut potentsiaali, mis su ees on. Ära kuluta aega asjadele, mis on katki, loo uus mudel ja leia inimesed, kes on valmis sind aitama.»

Novogratz rõhutas sedagi, et inimesed ei tohiks unustada, et nad seisavad tegelikult väga tugeval pinnasel. Me sõltume suuresti neist inimestest ja ideedest, mis on eksisteerinud juba enne meid. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles