Kas pluss-suuruses naistele suunatud mood on paremaks muutumas?

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sao Paulos toimus moenädalavahetus pluss-suuruses naistele.
Sao Paulos toimus moenädalavahetus pluss-suuruses naistele. Foto: NACHO DOCE/REUTERS

Eloquii on USA idufirma, mis pakub rõivaid pluss-suuruses naistele. Ettevõte alustas tegevust veidi enam kui aasta tagasi ja seda on algusest peale saatnud enneolematu edu. Kas selliste ettevõtete tõus tähendab seda, et pluss-suuruses rõivaste valik muutub paremaks?

Eloquii pakub naisterõivaid suuruses 46–56. USAs on kindlaks tehtud, et 65 protsenti naistest kannab pluss-suuruses rõivaid ja Eloquiid on reklaamitud kavalalt kui ainulaadset vastust nende naiste nõudmistele. Pluss-suurused saavad alguse rõivasuurusest nr 44, mis paljude teiste brändide puhul ongi kõige suuremaks pakutavaks suuruseks, kirjutab Forbes.

Keskmine USA naine kannab rõivaid suuruses 46, seega miks on läinud niivõrd kaua aega, et luua niisugune ettevõte, mis oleks suunatud kogukamatele naistele? «Me oleme lõpuks jõudnud murdepunkti,» sõnas pluss-suuruses moeblogija ja ajakirja Marie Claire kaasautor Nicolette Mason. «Minu jaoks on arusaamatu, miks on moetööstusel pluss-suuruste loomisega niivõrd kaua aega läinud. Nende rõivaste jaoks on nõudmine täiesti olemas ja ettevõtted tahavad ju kasumit teenida.»

Eloquii tegevjuht Mariah Chase tõi aga välja mitu põhjust, miks see nii võib olla. Esiteks võib asi olla selles, et kui rõivabränd valmistab riideid suurusele 36, siis nad ei hakka tegema riideid suurusele 46, kuna nad kardavad oma saledatest klientidest ilma jääda. Põhjuseks võib olla ka see, et suuremate rõivaste valmistamist peetakse kulukamaks. Chase selgitas, et tavaliselt teeb üks rõivabränd riideid suurustele 32–44. Kõigepealt tehakse valmis suurusele 38 sobiv rõivaese ja seejärel hakatakse seda siis kas väiksemaks või suuremaks tegema. Suuremate rõivaste jaoks on tarvis teha eraldi rõivaproove ja sellele on tarvis ettevõttel raha kulutada. Nüüd on aga see olukord muutumas.

Nicolette Mason sõnas, et Eloquii on üks väheseid pluss-suuruseid tootvatest brändidest, mis on suunatud stiilsele naisele. Eloquii pakub nii igapäevaseid, pidulikumaid kui ka kontorirõivaid. Hiljuti tuli Eloquii paljude klientide soovidele vastu ja andis välja ka jalanõude kollektsiooni. Ka jalanõud on valmistatud nii, et need ei oleks suurema naisterahva jalas ebamugavad.

Masoni arvates on jalanõude kollektsioon väga vajalik ja tervitatav lisa, kuna pluss-suuruses naistel on tihtipeale raskusi ka sobivate jalavarjude leidmisega. «Naised ostavad need jalanõud kohe ära, kuna nad ei tea, kas või kust nad uuesti jalanõusid võiksid leida,» lausus Mason.

Praegu on Eloquiil 25 töötajat – pooled neist kannavad Mariah Chase’i sõnul pluss-suuruses rõivaid – ja kontorid asuvad USAs kahes kohas. Chase’i hinnangul võib pluss-suuruses rõivaste müük kasvada 20 protsendini kogu USA rõivaturust (praegu on see umbes 15 protsenti) tingimusel, et neid rõivaid reklaamitakse ja müüakse õigesti. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles