Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Tantsija Joel Juht annab nõu, kuidas uuel aastal tervislikum olla

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Joel Juht | FOTO: Erakogu

Tänavatantsu ja tantsukooli JJ-Street liider Joel Juht reastab neli olulist soovitust tervislikuma uue aasta nimel.

Mu töö tantsutreenerina ning tantsukultuuri sündmuste korraldajana tingib elustiili, mis nõuab head vastupidamist nii kehalises kui ka vaimses mõttes. Olen enda jaoks koostanud tervislike eluviiside ABC. Jagan rõõmuga seda enda poolt praktiseeritud tarkust kaasinimestega. Loodetavasti aitavad need soovitused mõndagi uuel aastal senisest paremasse vormi jõuda.

Väljapuhkamine

Kvaliteetne uni, mis on positiivse elukvaliteedi üks allikaid, aitab füüsilist ja vaimset tervist korras hoida ning tagab emotsionaalse heaolu. Igaüks on kogenud, kui meeldiv on hommikul ärgata reipana ja korralikult väljapuhanuna. Kui vähegi võimalik - ja kui mitte igapäevaselt, siis võimalikult sageli - kinkige endale üks ilus uneaeg. Oma pingutuste ja toimetamistega olete selle ära teeninud! Mõnigi kord tuleb ühel või teisel põhjusel öösel üleval olla. Sel juhul tasuks aga peatselt leida võimalus pikemaks ja põhjalikumaks väljamagamiseks.

Treeningud pulsikellaga

Maitsev toit lausa ahvatleb sööma, eriti rikkalikel pühade- ja uusaastalaudadel. Näiteks piparkooke võib lõpmatuseni süüa ja šokolaad sulab suus. Aktiivset või üliaktiivset kehakinnitust stimuleerib sageli ka hea isu. Kui sööd aga silmapaistavalt palju, jälgi kaloreid, et võtta eesmärgiks, kuidas need oma kehast ära põletada. Minu soovitus on lihtne: tee tund kuni kaks enda äranägemisel trenni, et kogu organism saaks pärast korralikku söömaaega uuesti tasakaalu.

Võimalusi treenimiseks on palju - kellele meeldib jõusaal, kellele aeroobika ... Kerge jooks või jalutuskäik peaks sobima igaühele, kellel tervis vähegi lubab. Erinevas vanuses inimestele on sobilikud omad treeningprogrammid. Sageli on väärikas eas emad noorematest sportlikumadki. Ülemöödunud suvel läks mul koos Reet Linnaga korda isegi vanaemad hip-hop’i tantsima meelitada!

Kindlasti on vajalik ja kasulik jälgida kehalise tegevuse peegeldumist tervises ning selle üle ka treenerite või meedikutega mõtteid vahetada. Siis on teada, kas tuleb koormust vähendada või hoopis suurendada.

Kõigile tervisesportlastele soovitan muretseda pulsikell, mida valmistavad mitmed tunnustatud firmad. See mõõteriist võimaldab kindlaks teha, missuguse pulsisagedusega saavutate kehalises tegevuses seotud eesmärgi kõige paremini. Paljud inimesed, kellel teemakohased teadmised puuduvad, pingutavad treeningutega üle. Viimasel juhul võib aga tervis tugevasti kahju saada. See on kindlasti üks argument pulsikella kasuks.

Puuviljad suhkru asemel

Olen lapsepõlve ja poisiea veetnud maal, nautides koduaia värsket ja rohelist kraami. Nii soovitan kõigile süüa võimalikult palju köögi- ja puuvilja ning eriti koduseid, milles pole säilitusaineid.

Mõnda koostisosa toidus, näiteks suhkrut, peaks tarbima võimalikult vähe. Väikestes kogustes on see siiski vajalik. On teada, et organism vajab suhkrut mitte rohkem kui 90 grammi ehk 18 protsenti päevasest toiduenergiast.

Hea sõna aitab

Positiivse enesetunde, sageli ka parema tervise, aitab luua hea sõna, kiitus hästi tehtu eest, hooliv suhtumine, kallistus. Kõike seda on väga vaja nii saajal kui andjal. Näeme ja teame enda kõrval ikka mitmesuguse eluhoiakuga ja meeleoluga kaasinimesi. Mõnel neist on enda jaoks vähe aega, mõnel napib hoolivusest enese suhtes, mõned kipuvad liialdama elupõletamisega. Kui näete enda kõrval inimesi, kes sel viisil käituvad, siis olge nende vastu viisakad ja tähelepanelikud, öelge neile midagi ilusat. Vahel on nii, et me ise ennast ei näe ja alati on hea, kui keegi ütleb midagi, et sisemaailm ja meist kiirgav positiivsemaks muutuks.

Pidage lugu teistest ja endast ning olge tänulikud selle eest, mida olete juba saavutanud ja kuhu olete jõudnud.

Tulgu teil, teie lähedastel, sõpradel, tuttavatel jt uus aasta suurepärane ning aidake selle kordaminekus ka ise kaasa!

Tagasi üles