Tallinn Fashion Week – neli päeva moepidu

Britt Rosen
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hõbenõela pistega: 
Triinu Pungitsa sügislooming.
Hõbenõela pistega: Triinu Pungitsa sügislooming. Foto: Jelena Rudi

Tallinn Fashion Week tõi tänavu moelavale rekordarvu disainereid – üle 35. Oli glamuurikleite, põhjamaiselt karget musta-halli, vaoshoitud minimalismi, pimestavaid värvi- ja vormiplahvatusi. Kuldnõela moeauhind läks Kriss Soonikule, Hõbenõel Triinu Pungitsale, Moemootori tiitel Tanel Veenrele, publiku lemmikuks osutus Lilli Jahilo.

Muljetavad

Anne Metsis

ajakirja Eesti Naine moetoimetaja

Suurim üllataja oli Maire Valdma – moekunstnik, kes mõned aastad tagasi oma galeriist käsimaalis kangad kokku korjas, ruumid Mustale Puudlile loovutas ning nüüd «võõra pilgu eest» ära kusagil ateljeesopis nii hingematvalt kunstipärase ja praegusesse moepilti väga täpselt sobiva kollektsiooniga välja tuli.

Kuld- ja Hõbenõela puhul peab õnnitlema ka värske vaatenurgaga žüriid, kes publiku jaoks ehk pisut ootamatule valikule väga ausad ja veenvad põhjendused andis. Ilusate kleidikeste seast, mida leidus igale maitsele, jäi originaalsemana kõlama Iris Janvieri origami- ja geomeetriamäng. Moeõppejõudude kohati väga stiilsete ajaloovälgatustega etenduse «Mood 100» süngevõitu lavastus pidi ehk osutama, et mood pole mingi naljaasi ja moekunstnikuks õppimine on ka tänapäeval samasugust pingutust eeldav stuudium nagu aastakümneid varem. Üks paljudest, kes EKA nime kandvas templis sellega kunagi nii hiilgavalt hakkama sai, on Ivo Nikkolo, kelle põgusast näpuviipest piisas, et tema nime all purjetava kaubamärgi hiigelkollektsioon täidaks terveks õhtuks meeled tõelise moekunstielamusega.

Kristi Pärn-Valdoja

ajakirja Mood peatoimetaja

Kuigi Tallinn Fashion Weekil ei olnud esindatud kaugeltki mitte kõik meie moetalendid, võib minu meelest lõppenud moenädalal nähtu põhjal öelda, et Eesti mood on väga hea! On palju eripalgelisi disainereid, häid ideid ja kvaliteetset teostust. Eredamateks sähvatusteks oli kindlasti Hõbe- ja Kuldnõela show, samuti «Mood 100», Eesti Kunstiakadeemia suurejooneline vaatemäng, mis pühendatud saja aasta möödumisele moe­hariduse andmise algusest Eestis. Etenduse idee autor oli Vilve Unt ja selle vältel läbiti tõepoolest terve moesajand! Mulle jäid sealt eriti meelde Vilve Undi enda ja Marit Ahvena tööd, Kalle Aasamäe «kahekümnendate mehed» ning Gea Prometi viiekümnendate tõlgendus. Muljetavaldav oli ka Ivo Nikkolo show ning loomulikult Ketlin Bachmanni, Riina Põldroosi ja Aldo Järvsoo ehk Embassy of Fashioni glamuurne «After Dark Couture» show Lennusadamas, mis pani moenädalale tõeliselt väärika punkti.

Arvan, et tulevikus tasub silma peal hoida kõigil meie moedisaineritel, aga kui rääkida uuematest tegijatest Tallinna moenädalal, siis Jo Nurme ja Kärt Ojavee minimalistlik ja ülimalt tänapäevane kollektsioon mõjus kindlasti väga värskendavalt ja sellelt koosluse uut kollektsiooni ootan küll huviga!

Tanel Veenre

ehtekunstnik ja EKA õppejõud

Rõõmustab aktiivne elevus ja tohutu tahe, tehakse kirega, olematust rahast hoolimata. Vaadake, kuidas kehtestab end pealekasvav põlvkond, kui nutikad ja vabad nad on! Kriss Soonik on siin suurepärane eeskuju – ta toodab Eestis, kuid müüb 15 riigis üle ilma. Häirib sallimatus teistsugususe suhtes ja kuulsus kui käivitav jõud. Ma loodan näha rohkem sisust välja kasvavat ilu.

Muuseas, sain korraliku laksu kevadisest EKA moeosakonna lõpetajate etendusest NO-teatris: noored liiguvad lihtsuse ja puhtuse suunas, mis tõotab ilusat tulevikku. Veel intrigeerivad mind sellised andekad isemõtlejad nagu Taavi-draama-Turk, Liina-Mai-tähenduslik-Püüa, Laivi-ürgjõud-Suurväli ja Anna-valusalt-cool-Jelizarjeva.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles