Kätlin Kaljuvee suvine garderoob: palju siidi, pisidetailid, romantilised pintslitõmbed

Britt Rosen
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rätikutest tehtud: Kätlini enda looming – siidist suvekleit on kokku pandud liblikateemaliste joonistustega siidirätikutest, peasall samuti liblikajoonistustega. Õlakott Jucocute’ilt ehk Julia Korovinalt, varvast ehib Indiast toodud kuukiviga varbasõrmus.
Rätikutest tehtud: Kätlini enda looming – siidist suvekleit on kokku pandud liblikateemaliste joonistustega siidirätikutest, peasall samuti liblikajoonistustega. Õlakott Jucocute’ilt ehk Julia Korovinalt, varvast ehib Indiast toodud kuukiviga varbasõrmus. Foto: Liis Treimann

Moekunstniku ja illustraatori Kätlin Kaljuvee suvises riietuses on sama palju lendlevat siidi, eksootilisi pisidetaile ning romantilis-muinasjutulisi pintslitõmbeid nagu tema loominguski.

Mida kõike võib Kätlin Kaljuvee riidekapi sügavustest leida: madudega Medusa päid, paabulinde, liblikaid, hobuseid. Siiski, kõik need ehivad hoopis tema liblikõhulisi siidirätikuid ja nendest tehtud kleite – see on moekunstniku enda kätetöö, mida ta ka ise kannab ja hurmava kergusega nii kiirmoemärkidelt kui ka second-hand’ist pärit asjadega kombineerib.

Kõik Kätlini kangaillustratsioonide mustrimotiivid pole aga ainuüksi joonistused, vaid lood, mille müstiline loomus on saanud

ainest loodusest ning vanadest legendidest, muinasjuttudest ja sümbolitest. Liblikad kõnelevad Jaapani naise hingest, hobused mustlaslegendidest, madudega Medusa pea Kreeka mütoloogiast. Sellesuvise kollektsiooni pildimustrite peategelaseks on aga orhideed ja paabulinnud, neist viimased on pärit õpetlikest Aasia muinasjuttudest.

Kõigepealt joonistab ta oma pildifantaasiad käsitsi paberile, siis töötleb pisut arvutis ja lõpuks trükitakse need siidikangale. Põhiliselt sünnivad nii siidirätikud ja -sallid, kleidid või tuunikad teeb ta enamasti samadest rätikutest ning eritellimusel.

Igatahes on moekunstniku peenel, siugjal ja art deco’like rütmidega joonistajakäel palju austajaid, teiste seas on see ära võlunud Givenchy moemaja, kes tellis temalt Jaapani moepiiblisse Common & Sense oma kõrgmoekollektsiooni joonistused. Ta on kujundanud ka Eesti lõhnaküünla- ja kosmeetikasarja Joik eritooteid ning presidendile jõulukaardi, samuti näidanud oma rõivakunsti Berliini moenädalal. Viimasele, muide, pääseb vaid korraldaja kutsel.  

Lihtne lõige

«Armastan klassikalisemat-praktilisemat stiili ja lihtsat lõiget, mida on hea keeruliste mustrite ning värvikate aksessuaaridega kombineerida. Enamasti leian midagi meelepärast second hand’i või vintage’i poodidest, ent päris häid odavaid-lihtsaid baasrõivaid ostan ka H&Mist või Zarast – ka mu enda loominguga klapivad need kenasti kokku.»

Harukordne kallis

«Haruharva luban endale ka mõne kallima asja, ent siis peab see olema ehedast kangast ja sellise moega, et seda saaks pikalt kanda ning et see sobituks mu ülejäänud garderoobiga. Näiteks aastaid tagasi ostsin ühe Guessi pidulikuma väikese musta siidikleidi, mida kannan siiani ja mille põhjal lasin endale teise samasuguse veel õmmelda – nii hea tegumood on. Muide, siid on hea kangas, sest hoiab talvel sooja ja suvel jahutab. Külmal ajal võib kleidile kas või kampsuni peale tõmmata, suvel aga niisama kanda.»

Ehe materjal

«Riie peab olema mugav. Seepärast ei kanna ma üldse umbseid polüestrist rõivaid, pean lugu naturaalsetest materjalidest. Samuti ei ole mul liibuvaid asju. Kui midagi säärast üldse kannan, siis tõmban sellele peale midagi lendlevat ja laiemat, mis lisab kerge romantilise varjundi.»

Kangaeksootika

«Mu nõrkuseks on mustrid, tikandid, kangad. Ning teinekord ei otsusta rõiva- või kangaostu üksnes omapärane muster ja värv, vaid ka see tunne, mida riie sõrmede vahel tekitab. Eriti palju olen imetabaseid eksootilisi kangaid soetanud reisidelt Indiasse ja Türki, viimane on mu lemmik – orientaalne meeldib mulle üldse väga. Indiast, kus õppisin ja töötasin, tõin kaasa lausa kohvritäie kohalike naiste rõivaid.»

Varbasõrmus

«Mul on palju eksootilisi ehteid, kõige rohkem käevõrusid ja sõrmuseid, mida olen toonud reisidelt. Kuid veel olulisemad on perereliikviatena päritud kuldsõrmused. Kuukiviga hõbedast varbasõrmus on pärit Indiast ja seda kannan iga päev – sealse uskumuse järgi tegevat see naise rahulikumaks ja tasakaalukamaks.»

Telefoniridikül

«Ma ei kujutaks oma garderoobi ette väikese kotita, kuhu ilmtingimata peab mahtuma mobiiltelefon.»

Kätlini kolm stiilivihjet

•    Kõike ei pea tavapoest ostma, ka teise ringi lettidelt leiab korralikke ja kandmata asju, mida sobitada kallimate esemete, olgu või ehete ja kottidega.

•    Võiks enesele lubada paar kallimat, universaalset, klassikalist ja heast naturaalsest materjalist asja, mis elab üle kõik moevoolud. Miks mitte osta enesele pidulik must kleit, mis istub igasse aastaaega ja millele on hõlbus erinevate lisanditega uut ilmet anda. Lõppkokkuvõttes tuleb see odavam, kui kehvema kvaliteediga odavaid rõivaid kokku kuhjata.

•    Kiirmoebrändidelt tasub soetada baasasju, mida on hõlbus muuga klapitada – trikotaažist topikesi, lihtsalõikelisi kleite, retuuse, teksaseid. Näiteks lihtne must lendlev kleidike, mille juurde sobiks kirju sall, tuunika või hoopis retuusid.

Moelemmikud

•    Kunstnik/kaubamärk: Vene moekunstnik Alena Akhmadullina ja Inglise kaubamärk Swash, mõlemad teevad hiilgavat trükimustrikunsti.

•    Film: «Midnight’s children» («Kesköö lapsed») – vana India perelugu, ilusate vaadetega, visuaalselt väga kaunis. Meeldivad Itaalia Bernardo Bertolucci 1960ndate filmid, samast ajast ka Prantsuse Jean-Luc Godardi omad, seda just ilusa pildikeele poolest.

•    Eeskuju: William Morris, Inglise tekstiilidisainer ja kirjanik – tema mustrid on inspireerivad. Tegelikult on ainest paljudes kunstnikes, meeldib näiteks Frida Kahlo.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles