Kes pälviks kiireima sõnumikirjutaja tiitli? Kellel on suurem tõenäosus jääda magama, telefon käes? Keda päästab tehnika eksimise eest? Kes kasutab ära telefoni suuremaid võimalusi? Selle selgitas välja Samsungi poolt Facebookis läbiviidud sotsiaalmeediauuring, kus vaadeldi meeste ja naiste erinevusi mobiiltelefonide kasutamisel.
Uuring: naised kasutavad telefoni selfie'de tegemiseks, mehed mängimiseks
Uuringust selgus, et 74 protsendi vastajate arvates kulutavad naised rohkem aega telefoniga rääkimiseks. Samuti leidis 76 protsenti inimestest, et naised on kiiremad lühisõnumite kirjutajad. Seega on sõnumi kirjutamise võistluse potentsiaalsed võitjad just õrnema soo esindajad.
Lisaks põhifunktsioonidele meeldivad naistele telefoni juures ka iluvidinad – näiteks kaunistavad nad oma telefoni enam kui mehed, nii arvas 75 protsenti vastanutest. Kuna naised on ka suuremad eneseimetlejad, teevad nad telefoniga enim selfie’sid, seda kinnitas 85 protsendi vastajate arvamus. Naised veedavad rohkem aega Facebookis ja surfavad internetis ka enne magama minekut (arvas 59 protsenti vastanutest).
Mehed seevastu kasutavad oma telefoni võimalusi rohkem. Nad kasutavad navigatsioonisüsteemi (nii arvas 79 protsenti vastanutest), Dropboxi (69 protsenti) ning meestel on telefonis rohkem rakendusi (58 protsenti). 74 protsenti vastanutest arvas, et mehed mängivad telefonis rohkem mänge kui naised. Ei tea, kas pikale veninud mängimine väsitab noormehed ära, kuid uuringust selgus, et just nemad lükkavad oma äratuskella hommikul ikka edasi ja edasi.
Samsungi Eesti piirkonna mobiiltelefonide juhi Erik Ellami sõnul koondab üks väike telefon tänapäeval kõiki eluks vajalikke osi – kalendrit, äratuskella, arvutit, navigatsioonisüsteemi, kaamerat, sportimisseadet ja teisi rakendusi. Ta leiab, et erinevad rakendused on muutunud oluliseks osaks meie elus, avaldades mõju inimeste elustiilile ja harjumustele ning huvidele. «Telefoni võib pidada tänapäeva inimese visiitkaardiks, sest see, milline on telefoni disain, välimus ja sisu, räägib selle omaniku kohta juba nii mõndagi. Näiteks pereinimestel on tihti telefonis laste mänge, sportlastel mitmeid treeningprogramme, autojuhtidel erinevaid navigatsioonirakendusi, loodushuvilistel kindlasti seeneaabitsaid ja hobikokkadel retseptirakendusi,» tõi Ellam välja telefoni rolli inimese jaoks.
Lisaks selgus uuringust, et tõenäoliselt unustab oma telefoni PIN-koodi sagedamini ära mees (66 protsenti) ning naised on need, kes hoiavad tähtsat numbrikombinatsiooni paremini meeles.
Facebookis läbiviidud sotsiaalmeediauuring toimus veebruari keskel kõigis kolmes Balti riigis ja selles osales ligi 2000 inimest.