Suurimad vead, mida uuel töökohal tehakse

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Oled äsja saanud uue töökoha. Sinu enda jaoks on lihtsam, kui elad uude kohta võimalikult kiiresti sisse, ent samas tuleks vältida ka vigu, mida paljud värsked töötajad on uues töökohas teinud. Kõigi kavatsused on ju head, aga kolleegid võivad seda valesti mõista.

Ära hakka kohe soovitusi jagama, mida võiks töö juures muuta

Ilmselt sulle öeldi juba töövestlusel, et sinu uued ideed on igati teretulnud, miks ei võiks sa nendega siis esimesel tööpäeval pihta hakata? Hoolimata sellest, et inimesed ütlevad sageli, et nad vajavad muutuseid, ei eelda keegi, et need juhtuvad üleöö. Kolleegidele ei pruugi sinust hea mulje jääda, kui sa esimese asjana hakkad ülemusele nõuandeid jagama, kirjutab Woman's Day.

Kui sa tõepoolest tahad muutuseid ellu viia, siis lähene asjale teisiti. Esita kolleegidele näiteks erinevate protseduuride kohta küsimusi. Küsi näiteks: «Ma panin tähele, et sa kasutad X meetodit, tohib küsida, miks?» ja tee ettepanekuid: «Minu kogemused on näidanud, et Z meetodi abil saab projekte palju kiiremini teha, kas seda on ka siin firmas proovitud?»

Ära pea kolleege esimesel tööpäeval oma parimateks sõpradeks

Üks suurimaid vigu, mida uuel töökohal tehakse, on see, kui ollakse liiga ruttu liialt avameelsed. Sa ju ei tunne veel oma kolleege ega tea, kas neid saab usaldada. Kui selgub, et tegemist polnud usalduväärsete inimestega, siis võivad sinu eraelu puudutavad saladused muutuda kontori suurimaks kuulujutuks.

Pigem jää üldiste teemade juurde: sport, ilm ja näiteks viimased filmid, mida käisid kinos vaatamas.

Ära ole liiga enesekindel

Kellelegi ei meeldi liialt vaikne ja häbelik kolleeg, aga samas ei tasuks pidevalt mainida ka seda, millises ülikoolis sa käisid või kes su eelmised kolleegid olid.

Enda kiitmise asemel küsi parem küsimusi. Õpi tundma inimesi, kellega sa koos töötad ja uuri, mis neile oma töö juures meeldib. See jätab mulje, et sa oled meeskonna liige ja võid kindel olla, et kolleegid toetavad sind.

Ära võta vastu ülesandeid, mida sa sooritada ei oska

See on loomulik, et sa tahad jätta ülemustele muljet, et saa oma tööülesannetest aru. Aga kui sa võtad vastu mõne keerulise projekti, omamata mingit ideed, kuidas seda teha, siis oled suures jamas.

Kui oled sellise sammu astunud, siis esimese asjana peaksid taustauuringut tegema ja paika panema, kuidas projektile läheneda. Kui võimalik, otsi internetist olulisemaid märksõnu ja nende tähendusi. Seejärel pane kirja, kuidas sa ülesannet lahendama hakkaksid. Viimane samm on see, et palud ülemuselt abi lünkade täitmiseks.

Sa ei pea olema igal ajal tööandja jaoks kättesaadav

Varakult piiride paikapanek on väga tähtis. Kui ühel korral juhtub, et oled tööandja jaoks kättesaadav 24/7, siis ta võib edaspidi eeldada, et saab sulle igal ajal helistada.

Õpi kõigepealt mõistma oma uue töökoha rütmi. Seejärel pane paika piirangud. Ära vasta ega saada e-kirju hilistel õhtutundidel, siis saavad kolleegid aru, et õhtuti pole sa kättesaadav.

Ära istu kogu aeg oma laua taga

Kas su tööpaik on nii väärtuslik, et seda peab pidevalt valvama? Ilmselt mitte, seega miks sa oled justkui tooli külge liimitud? Kindlasti käi lõunal ja pea meeles, et kui sa töötad pidevalt arvutiga, vajavad silmad regulaarselt ka puhkust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles