Kuidas töö juures ajaraiskamist vältida?

Naine
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Kas sinul on töö juures probleeme ajanappusega? Kas sulle tundub, et aeg liigub kontoris olles niivõrd kiiresti, et sa ei jõua kõike planeeritut ära teha? Äkki oleks õige aeg oma rutiin üle vaadata, sest võib-olla on sinu päevakavas asju, mis mõttetult aega raiskavad.

Siin on mõned nõuanded, kuidas aega paremini planeerida, kirjutab Genius Beauty.

Liiga palju tööd

Mõnikord võid hoolikalt mõtlemata omale tööülesandeid kuhjata ning siis tunned end ülekoormatult, kui üritad mitut asja korraga tegema hakata. Selleks, et taolist olukorda vältida, vajad hoolikalt läbi mõeldud graafikut.

  1. Pea silmas, et sul eesmärgid oleksid realistlikud, täpselt planeeritud ja seatud järjekorda, kõige tähtsamad tööülesanded olgu nimekirjas esimeste seas.
  2. Veendu, et iga ülesande jaoks oleks piisavalt aega. Varu aega ka nende ülesannete jaoks, mis võivad ootamatult su teele tekkida.
  3. Ürita lõpetada üks ülesanne enne, kui järgmise juurde asud.
  4. Kui sulle pakutakse mõnda uut tööülesannet, mõtle hoolikalt, kas sa oled võimeline seda tegema. Kui ei, keeldu sellest viisakalt.
  5. Kui võimalik, jaga oma tööülesandeid teistega - võib-olla suudab mõni kolleeg ülesande sinust kiiremini ja paremini ära teha.

Looderdamine

Kui sa istud arvuti taga ja veedad aega nuputades, kuidas mõnd keerulist ülesannet lahendada, siis see on väga positiivne. Kui sul aga pole üldse viitsimist ega motivatsiooni, et mõnda ülesannet alustada, võid kaotada rohkem aega kui saad endale lubada.

Kuidas seda vältida?

  1. Ära lükka kunagi edasi neid ülesandeid, mida sa niikuinii pead tegema.
  2. Kui üritad ülesannet edasi lükata, sest selle tegemine tundub sinu jaoks kurnav, vaata, kas saad seda ülesannet väiksemateks osadeks jagada ning hakka seejärel neid väiksemaid ülesandeid järjest lahendama.
  3. Kui üritad edasi lükata ülesandeid, mis tunduvad sulle igavad või korduvad, siis sea nende tegemiseks kindel ajalimiit.

Segamini töökoht

Kas paned asju oma töölauale, ilma vaatamata, et asjad oleksid omal kohal? Kas lähed sageli närvi, sest laual on liiga palju asju ja pead vajalikke esemeid otsides laual alati sorima? Kas kaotad sageli tähtsaid dokumente, sest su töölaud on segamini?

Siin on mõned nõuanded, kuidas seda olukorda lahendada:

  1. Ära muuda oma töölauda piiramatu mahuga postkastiks - pane lauale kaks kasti, üks nende dokumentide jaoks, millega oled juba tegelenud ja teine nendele, mis veel sinu tähelepanu nõuavad. Kui dokumendid on juba omal kohal, siis on lihtsam ka teisi asju korrastada.
  2. Pane paika kindel aeg, mil sorteerid dokumente või sissetulevaid kirju.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles