Kiirtoidule kaloriinfo lisamine ei mõjuta söömisharjumusi

Teelemari Loonet
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: PA Wire/Press Association Images
USAs läbi viidud uuring näitab, et kiirtoidukohtades pakutavatele söökidele toitumisalase info lisamine ei muuda klientide valikuid tervislikumaks.

Seadus, mis paneb kiirtoidukettidele kohustuse kliente oma roogade kalorisisaldusest teavitada, jõustus New Yorgis eelmise aasta suvel, vahendab Healthday.

Nüüd tehtud uuring näitab aga, et seadus pole loodetud tagajärgi andnud – väiksema sissetulekuga inimesed, kelle toitumisharjumusi seekord vaadeldi, tarbisid isegi varasemast rohkem kaloreid.

Yale’i ja New Yorgi ülikooli teadlased võtsid vaatluse alla New Yorgi vaesemad piirkonnad, kus elab keskmisest rohkem rasvunud inimesi. Küsitletavate hulka valiti inimesed, kes tarbisid kiirtoitu ja käisid söömas kas Burger Kingi, Kentucky Fried Chickeni, McDonald’si või Wendy’si restoranides.

Selgus, et kiirtoidu pakenditele ilmunud toitumisalast teavet märkasid vaid pooled vastajad. 28 protsenti kõigist vastajaist ütles, et toidu energiasisaldust puudutav teave mõjutas seda, mida nad kiirtoidukohtades tellisid. 90 neist väitis, et tellib tänu kaloriinfole tervislikumat toitu.

Ometi leidsid uurijad vastajate tegelikke tellimusi analüüsides, et nood tarbisid rohkem kaloreid, kui keskmine klient enne 2008. aasta juulikuud, mil toitumisalase info esitamist puudutav seadus jõustus.

Uuringut juhtinud New Yorgi ülikooli meditsiinikooli abiprofessori Brian Elbeli sõnul näitab see, et tootepakendile toitumisalase info lisamine ei anna soovitud tulemusi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles