Kuidas laiendada oma erialast tutvusringkonda?

, suvereporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Vahet pole, kas soovid saada juurde rohkem jälgijaid Twitteris, parandada oma äritutvusi või leida uusi sõpru. Need 16 tarka nõuannet oma ala tippudelt aitavad sul suurendada oma populaarsust ning edendada karjäärialaseid võimalusi.

Easy Living pani edukate nipid kirja.

1.       Mõtle nagu newyorklane

Moeblogija Sasha Wilkins: «Enne New Yorki kolimist ei oleks ma kunagi võhivõõra poole pöördunud, et karjäärinõu küsida. Kuid ma õppisin väga kiiresti, et Ameerikas on selline asi normaalne. Ma saabusin Manhattanile ilma, et mul oleks tuttavaid olnud, kuid nelja aasta jooksul, mil ma seal elasin, õppisin ma võtma ühendust inimestega, kes tundusid huvitavad või kasulikud. Selle oskuse olen Inglismaale tagasi kolides endaga kaasa võtnud.»

2.       Mõtle oma eesmärgid läbi

Naisleiutajate ühenduse asutaja Cally Robinson: «Umbes 95% inimestest, ei tea, mis on nende sotsiaalse võrgustiku eesmärk. Kolme põhilise eesmärgi üleskirjutamine, mille jaoks sa oma tutvusringkonda laiendada tahad, on esimene kõige olulisem asi,»

3.       Ainult kontaktandmetest ei piisa

Ilusaidi looja Nancy Cruickshank: «Ainuüksi suurepäraste kontaktide lisamisest märkmikusse ei piisa. Sa pead mõtlema, kuidas neid tekkinud sidemeid tugevdada ja iseend tähelepanuväärseks teha. Ja on väga suur viga arvata, et sul on õppida vaid neilt, kes on vanemad või kogenumad. Mulle meeldib väga suhelda värskete koolilõpetajatega – nad hoiavad mind kursis uute lähenemistega, samal ajal kui mina saan neile anda praktilist nõu.»

4.       Korralda lihtne õhtusöök

Kosmeetikafirma looja Jo Malone: «Kutsu huvitavad ning sarnase maailmavaatega inimesele kodusele ning lihtsale õhtusöögile. Mõnusa olemise ja veinipudeli kõrvalt nõu ja abi küsimine on oluliselt lihtsam, sest keskkond on vabam. See on väga efektiivne ja stressivaba viis, mis on aidanud minu karjääri edendada. Ma teen seda siiani!»

5.       Leia teine lähenemine

Iluvaldkonna ärinaine Liz Earle: «Kui kohtud mõne oma ala eksperdiga, tasub alati küsida nõu näiteks hea raamatupidaja või mõistliku töötasuga juristi leidmisel, sest see aitab ennetada vigade tegemist. Olen õppinud, et enamik inimesi ei jaga küll oma tööalase edu saladusi, kuid neil pole midagi selle vastu, et tutvustada sulle mõnda head spetsialisti.»

6.       Tee eeltööd

Moeportaali looja Sophie Cornish: «Suhtlemine lihtsalt suhtlemise pärast annab harva reaalseid tulemusi. Korralik eeltöö aitab kohtumisi väärtuslikuks muuta. Keda sa loodad kindlal üritusel kohata? Mida sa õppida loodad? Mõtle läbi, keda sa suure tõenäosusega kohata võid, uuri nende inimeste tausta ning mõtle läbi tõenäoliselt toimivad vestlusteemad. Ma üritan alati teha nii, et tekiks põhjust uuesti kontakti võtta – näiteks mõne ärialase raamatu tutvustamiseks, äripartneri tutvustamiseks või mõne olulise  uudise arutamiseks.»

7.       Suhtu tutvusringkonna laiendamisse kui uute sõprade leidmisesse

The Huffington Posti toimetaja Carla Buzasi: «Me jääme sõpradeks vaid inimestega, keda me siiralt oma ellu soovime ja pole ühtki põhjust, miks sama reegel tööalase suhtlusvõrgustiku loomises kehtima ei peaks. Ja just nagu sõprussuhetes, see kõik on kinni vastastikuse andmises, seega kuulake sama pühendunult kui te küsimusi küsite. Ning mõelge, mida te saate pakkuda vastutasuks teise eluaegse kogemuse eest.»

8.       Ära unusta olnut

Kommunikatsioonifirma omanik Vicky Saunders: «Nõuanne hoida püsivat sidet inimestega, kellega ma koos töötanud olen, on parim, mille ma saanud olen. Minu jaoks on see tähtsam kui äriüritused. Sa ei tea kunagi, kuhu su endised kolleegid, kliendid või ülemused jõuda võivad, kuid kui sa neile meeldid ja nad sind endiselt mäletavad, on palju suurem võimalus, et ka sinuni uusi võimalusi tulla võib.»

9.       Palu, et sind tutvustataks

Naistelehekülje peatoimetaja Susannah Taylor: «Ma pole seda sorti inimene, kes ise võõraste inimeste juurde juttu rääkima läheks. Seega, ma palun ürituse korraldajal endale mõningaid olulisi inimesi tutvustada. Hea esmamulje loomiseks ei alusta ma tööteemadest, vaid võtan teemaks näiteks lapsed, uudised või peol pakutavad kokteilid. Ma ei taha mõjuda pealetükkivalt.»

10.   Sekku Twitteri vestlustesse

Sotsiaalmeedia ekspert: «Kui sa näed inimestevahelist vestlust teemal, mille suhtes on sul endal kindel argumenteeritud arvamus, trüki tekstiaknasse «*butts in*» ja selle järele oma tekst. See on viis Twitteris öelda, et «vabandage, kuid kuulsin kogemata teie vestlust pealt» ning tavaliselt inimesed kaasavad teid vestlusesse. Kui saada säutsu välja, ole 20 minutit telefoni või arvuti läheduses, et vestlust jälgida ning jätkata.»

11.   Jäädvusta momendid virtuaalselt

Sotsiaalmeedia ja kommunikatsiooni ekspert Caroline Anderson: «Uhketelt  üritustelt saadud emotsioonide jagamine internetis tagab alati uusi jälgijaid ja kuulsust. Kas kuskil on mõni suur auhinnatseremoonia või poliitiline konverents? Ole sotsiaalmeedias, eriti Twitteris, aktiivne, ning sind üllatab see kui palju uusi jälgijaid sa saad. Mida rohkem mainid sa teisi kasutajaid, jagad nende postitusi või kontakte, seda parem on.»

12.   Suhtle kõigiga, kellega kohtud

Ettevõtluse arendaja Julie Meyer: «Miski ei takistada sind loomast kontakti inimesega, kellega kohtud suvalises kohas, näiteks rongis või mänguväljakul. Mõnede kõige olulisemate ja inimestega oma elus olen ma kohtunud töövälises keskkonnas. Sa ei saa teada, kes seisab sinu kõrval, kui sa temaga ei räägi!»

13.   Sea endale väljakutse

Telediktor Angela Scalon: «Kui ma tunnen end üritusele minnes närviliselt, sean ma endale väljakutse rääkida kellegi võõraga. Sel viisil on see rohkem mäng kui hirmutav kogemus. Leia keegi, kellel on sinuga mingi sarnane joon – koht, mis sulle meeldib või laul, millest sa vaimustunud oled. Lase end lõdvaks ja lobise. Kui eneseteadlikus kaob, näevad inimesed sind sellisena, nagu sa oled.»

14.   Astu oma mugavustsoonist välja

Kirjatarvete disainer: «Tutvusringkonna loomine ei tähenda tingimata suurte organiseeritud gruppidega ühinemist, kuigi see on kahtlemata hea viis saada tuttavaks inimestega oma valdkonnas. Suhtle võimalikult paljude töökaaslastega, räägi sellest, kes sa oled, kuid tee seda üks samm korraga. Hoia oma kõrvad lahti uutele kogemustele ja kui saabub mõni võimalus, ära lase sel end hirmutada, vaid võta uued väljakutsed avasüli vastu. Kui sulle pakutakse võimalust midagi teha, ükskõik tühine see ka ei tundu, paku enda abi, mõtle avatult ja ära karda mugavustsoonist välja astuda.»

15.   Ole sina ise

Aroomiteraapia liidu looja Geraldine Howard: «See, et suure suhtlusringkonna omamiseks peab inimene olema väga vaba suhtleja, on müüt. Olulisem on olla sõbralik ja soe. Isegi kõige enesekindlam inimene ei sobi kõigiga, seega ära võta seda isiklikult. Naudi häid kogemusi ning ära muretse nende pärast, mis ei läinud nii nagu soovinud oleks.»

16.   Leia endale nõuandja

Moedisainer Tabitha Somerset-Webb: «Ma ei mõista inimese, kes ei ole abivalmid. Ma usun ütlusesse, et mida annad, seda saad. Kui aitad teisi, aidatakse sind ühel päeval vastu. Ma usun, et iga eduka äri juht vaja nõuandjaid. Vahel on raske näha asju selgelt, kui keegi ei anna kainet kõrvalpilku.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles