Reklaamitootjad on alati väitnud, et saledate neiude näitamise läbi saab tooteid edukamalt müüa. Tegelikult on asi hoopis vastupidine.
Uuring: kõhnad modellid ja kuulsused tooteid paremini müüa ei aita
Warwicki ärikooli uurijad leidsid, et tooted, mis asuvad naismodellide või kuulsuste suurte piltide kõrval, naiste tähelepanu ei köida. Uuringu üks juhtidest Tamara Ansons selgitas olukorda põhjendusega, et ilusa modelli nägemine tekitab naises halvakspanu. See on toimetuleku mehhanism, mis aitab naisel end oma välimuse suhtes paremini tunda, vahendab Daily Mail.
Oluline on aga see, et kui suured modellide pildid peletavad naisostjaid eemale, siis varjatumalt esitatud pildid aitavad jällegi paremini müüa. Lühidalt öeldes ei salli naised suuri lähivõtteid, kuid kui modelli pilt on väga vähemärgatav, siis reageerib ostja sellele hästi.
Uurija sõnul avaldab pildi erinev kasutus naise minapildile tugevat mõju. Kui tegu on väiksemat sorti pildiga ilusast modellist, arvab naine küll endast kehvemini, kuid brändist hästi. Seevastu suure ja idealiseeritud naise kujutise peale käivitub alateadlik enesekaitsemehhanism. Näiteks hakkab naine modelli või kuulsust halvustama, et end paremini tunda. Reklaamitav toode seostub aga negatiivse reaktsiooniga.
Doktor Ansonsi sõnul on atraktiivseid naismodelle ja staare reklaamides väga palju kasutatud, kuid viimased uuringud on näidanud, et reaktsioon on sageli hoopis negatiivne. Nende sooviks oligi välja selgitada, mis on selle põhjus. Leiti, et naise hinnang tootele oleneb suuresti sellest, kui palju tähelepanu reklaamis on osutatud naise idealiseeritud kujutisele.